Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

maandag 2 juli 2012

Galerie en huis

Vandaag de 1e dag in de galerie in Røros. Dat was weer een heel gedoe. Gisterenavond om 22.45 uur belde Kari, dat gisterenavond de sleutel was afgebroken, toen iemand de deur op slot probeerde te doen. Omdat ik geen vervoer heb (ik zou met Matjo meerijden) en de deur dus niet open kon, zou vandaag de galerie gesloten zijn en zou ik nog bericht krijgen hoe en wat. Prima, kon ik vanochtend lekker uitslapen. Maar om 10 uur kreeg ik een smsje van Britt, één van de andere kunstenaars. Of ik wat vroeger wilde komen dan 11 uur, ze was nu in de galerie en dan kon ze me nog het een en ander uitleggen. Juist. Dus heb ik vanochtend de trein van 11.10 uur genomen naar Røros. Ik was er rond 11.45 uur en heb tot 5 uur vanmiddag dus alsnog in de galerie gestaan. Ik had mijn tekenspullen meegenomen en ben begonnen met de volgende mandala te tekenen. Af en toe kwam er wat volk binnen, ik heb nog een paar dingetjes van Britt verkocht. Helaas nog niks van mezelf, maar afgelopen zaterdag is er wel een klein kussentje van me verkocht. Aan het eind van de middag kwamen er ook nog wat Nederlanders binnen, ook gezellig. Morgen weer een dag.

Vanavond zijn we naar Vingelen geweest om te praten met Kjell Steinar Haugli over de huurprijs van het witte huis. We zijn overeengekomen en vanaf 1 augustus is het huis beschikbaar. Dus gaan we in augustus weer verhuizen en dit keer blijven we voor lange tijd daar wonen. Tenminste, dat is de bedoeling. Loreena is helemaal dolgelukkig, want ze krijgt weer een grote slaapkamer (3,35 x 4 m). Ook Tino is inmiddels gewend aan het idee. We doen het lekker op het gemakje, we hebben een hele maand de tijd, want per 1 september zeggen we het huis hier in Tolga op.

Ons volgende huis in Vingelen.

4 opmerkingen:

  1. Ik volg dit blog nog maar net. Hoe heet de galerie in Røros?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Al gevonden. K44. http://www.ostlendingen.no/kultur/agenda/reapning-av-galleri-k44-pa-r-ros-1.7412621?actualDate=1341871200000

      Verwijderen
  2. kun u mij vertellen hoe ik mijn schilderijen kan verkopen in noorwegen.
    bedoel is er een soort van marktplaats ?

    groet cor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Cor, probeer finn.no, dat is de noorse marktplaats. Succes!

      Verwijderen