Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

woensdag 16 mei 2012

Verdrietig bericht

Toen ik gisterenavond om half 10 thuiskwam van een gezellige koorrepetitie, vertelde Matjo dat 10 minuten daarvoor zijn jongste broer had gebeld, met het bericht dat het niet goed ging met zijn vader. Hij was helemaal weggezakt en ook de verpleging in het ziekenhuis maakte zich zorgen. Dus heeft Matjo zijn vliegticket gelijk omgeboekt en ook 3 tickets voor mij en de kids bijgeboekt, omdat de kans erg groot was, dat Pa van Liere Pinksteren niet meer zou halen.

Vanochtend om 6 uur werden we gebeld door mijn schoonzus. Ze waren in het ziekenhuis, het ging niet goed. Of Matjo nog wat wilde zeggen door de telefoon tegen zijn vader, misschien dat zijn vader het nog hoorde. Zo gezegd, zo gedaan. Matjo wilde uiteraard zo snel mogelijk naar Nederland en heeft om 7 uur zijn broer weer gebeld. Hij hoorde toen dat net na het telefoongesprek, zijn vader was overleden.

Dus nu alles regelen om morgen naar Nederland te kunnen. Loreena was erg verdrietig toen ze het hoorde. Ik ben daarom eerst maar mee naar school geweest om het te vertellen tegen haar lerares. Ook heb ik gelijk een sms gestuurd naar het korps, dat ik niet mee kan marcheren. Nu de rest nog. Want we hebben wel een hond en 4 katten, dus daar moet iets voor geregeld worden. Even het telefoontje afwachten van iemand, of die een aantal dagen in ons huis wil bivakkeren. We vliegen morgen eind van de middag om half zes vanaf Gardermoen. We gaan er met de auto naar toe, dus we vertrekken vanuit Tolga eind van de ochtend. We kunnen bij mijn moeder blijven slapen, dat is ook al geregeld.

Wordt vervolgd.

Update 1, 9 uur:
We hebben een oppas voor de hond en de katten: Femke wil het doen. Hartstikke lief van haar, ik ben haar erg dankbaar, want het scheelt een hoop geregel.

Update 2, 13 uur:
Zo, het meeste is geregeld. Paardrijles Loreena afgebeld, we kregen zojuist een brief met daarin een datum voor een vergadering met de PPT, Tolga skole en Storsteigen op maandag de 21e. Waarschijnlijk is dan de begrafenis, dus zijn we er niet. Dus de PPT gebeld om het hele verhaal uit te leggen. Koffers van Matjo, Tino en mij zijn bijna ingepakt, Loreena wil liever zelf haar koffer inpakken. Janna liep langs, daar zou ik vrijdagavond even naar toe gaan, dus heb gelijk haar het hele verhaal ook verteld. Als het goed is, komen Peter en Ingrid zo nog even langs om voor Femke te kijken waar al het dierenvoer staat. Ook de boarding passes liggen uitgeprint klaar, evenals de reservering voor de parkeergarage bij Gardermoen.

Update 3, 15 uur:
De begrafenis is dinsdagmiddag half 2, dus de tickets moesten weer omgeboekt worden. En ook weer opnieuw online inchecken, de boarding passes van vanochtend kunnen in de kachel gegooit worden. Ingrid en Peter zijn nog even langs geweest, en heb ik ze laten zien waar Femke alles kan vinden. Straks nog even naar de Coop voor wat boodschappen. Vanavond nog even de stofzuiger door het huis en dan kunnen we morgen met een gerust hart vertrekken.

1 opmerking: