Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zondag 6 mei 2012

Expositie en trainingstrip

Weer een weekend vol met belevenissen achter de rug.
Donderdagnacht en vrijdag heeft het weer gesneeuwd. Eerlijk gezegd ben ik nu wel uitgekeken op de sneeuw :-) Maar goed, zo gaat dat hier. Volgens Kari duurt het dit jaar lang voordat de sneeuw weg is. Vergeleken met vorig jaar, toen lag er met Pasen al bijna niks meer en was het in april heel warm voor de tijd van het jaar met temperaturen van 20 graden. Door de sneeuw ging de paardrijles van Loreena vrijdag eind van de middag niet door, dat gaat straks om 6 uur gebeuren.
Zaterdag zijn Matjo en ik eerst met z'n 2en boodschappen gaan doen in Tynset. 's Middags heb ik Kari opgehaald en zijn we naar Røros gereden, naar de galerie in de kerkstraat 44 in Røros. We hadden een bespreking met de 2 andere dames die ook in juli gaan exposeren in deze galerie. We huren de galerie dus met z'n vieren voor de maand juli. De 2 andere dames heten Cristel en Britt. Cristel maakt keramiek en Britt beelden. Vooral Britt had hele goede tips om de galerie in te richten. Omdat in juli er heel veel toeristen komen, was het voorstel om 7 dagen per week, van 10 tot 18 uur open te zijn. Ik ga de 1e week zoveel mogelijk in de galerie staan. Alleen 5 juli niet, want dan haal ik Evelien (van de noorse cursus in België) op van het station in Tolga. Ze blijft een kleine week bij ons logeren, gezellig! 7 dagen per week open is aan de ene kant best veel, maar aan de andere kant is de kans groter om te verkopen.
Van 20 tot 30 juli is het Olsok, een cultureel evenement hier in de omgeving en ook in Tolga. Ik ga die dagen ook nog exposeren in de galerie van Kari. Ben heel benieuwd hoe dat allemaal gaat verlopen en wat de reactie op mijn mandalatekeningen zijn.

's Avonds zijn we naar Mel en Nigel gegaan voor een filmavondje. Mel had de laatste Startrek film op haar pc staan, en die hadden we dus nog niet gezien. Het was een goede film en een gezellige avond. Mel vroeg of ik soms zondagochtend mee wilde met een trainingstrip met de honden. Nou, daar had ik wel oren naar!
Trainingstrip met de hondeslee.
Dus ben ik vanochtend om half 7 m'n bed uitgerold (wel heel vroeg voor de zondagochtend, maar je moet er wat voor over hebben) en om 7 uur zat ik in de auto richting Kåsa. Daar aangekomen hadden Mel en Nigel de honden (28 in totaal) al in de truck geladen en konden we naar Oversjødalen. In Oversjødalen hebben we de sledes (3) en de honden uitgeladen. Ondertussen was ook Dennis gearriveerd met zijn eigen slee. En toen konden we op pad. Het was prachtig weer, temperaturen iets onder nul. Dennis en ik hadden beiden 6 honden, Mel en Nigel beiden 8. Het was hard werken zo nu en dan, omdat ik wel eens van de slee moest om te duwen. En door die losse sneeuw is dan niet echt makkelijk lopen. Maar het was weer een superervaring. De tocht was dit keer een kleine 30 km. Dennis heeft nog een filmpje gemaakt, terwijl hij achter me reed/gleed. Het filmpje staat op Facebook. Om kwart voor 12 reden we weer terug naar Kåsa.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten