Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zondag 19 januari 2014

Ritje naar Gardermoen en weer terug

Donderdagmiddag ben ik begin van de middag eerst even een paar pakjes gaan ophalen in het postkantoor/supermarkt in Vingelen. Op de terugweg besloot ik langs te gaan bij Grete Simasvollen. Ze heet eigenlijk anders met haar achternaam, maar ik noem haar zo, omdat ze de zomerboerderij Simasvollen runt. Vorig jaar ben ik op haar 70e verjaardag geweest en later nog een keer, toen er een vergadering van de Bygdekvinnelag (plattelandsvrouwen) werd gehouden. Nadien heb ik haar nog een paar keer ontmoet en toen zei ze dat ik altijd welkom was voor een kop koffie. Dus besloot ik afgelopen donderdagmiddag maar eens op die uitnodiging in te gaan. Wel een beetje spannend, want zou ze het toch wel echt leuk vinden als ik zo onverwacht voor haar neus zou staan. Nou, ze vond het heel erg leuk! Ze waren net aan het koffie drinken. Ze waren in dit geval Grete zelf, haar man en een buurman. Dus ik kon gelijk aanschuiven en werd vervolgens volgepropt met 2 heerlijke bakjes koffie, een lefse (dunne aardappelpannenkoek met ertussen en dun laagje met boter en suiker en soms nog met kaneel) en allerlei lekkere koekjes. Ik had haar voor haar 70e verjaardag een eigengemaakte kussenhoes gegeven en daar was ze zo blij mee, dat ze me dit keer vroeg er nog 1 voor haar te maken. We hebben afgesproken dat ze een keer bij mij langs komt, dan kan ze de kleur en stof zelf uitkiezen.

Vrijdag was het weer boodschappendag. Loreena was thuis gebleven van school met keelpijn en een flinke verkoudheid. Het schiet niet op met haar, het blijft een beetje kwakkelen met haar gezondheid. Tino was vrijdagmiddag vrij en was rond 1 uur in Tynset, waarna we samen boodschappen hebben gedaan.

Zaterdagmorgen om 10 uur zijn Matjo en ik vertrokken richting Gardermoen, om mijn broer Francois op te gaan halen. Hij zou om half 5 's middags landen. Aangezien er in het zuiden erg veel sneeuw is gevallen de afgelopen week (soms een halve meter per dag!), namen we het zekere voor het onzekere en zijn dus erg vroeg vertrokken. Je weet maar nooit, er waren genoeg berichten over buitenlandse vrachtwagenchauffeurs die vast kwamen te zitten, waardoor files ontstonden. Je zal er maar net in staan! Gelukkig hadden we geen last van ongelukken e.d. De rit naar Gardermoen verliep voorspoedig.

Onderweg richting Gardermoen, in de buurt van Atna.
We waren om iets voor 3en op Gardermoen. Het vliegtuig waar Francois in zat, bleek meewind te hebben en landde een half uur eerder. De bagage liet echter op zich wachten en daardoor was Francois iets over half 5 eindelijk door de douane heen. Om kwart voor 5 zaten we in de auto en toen kon de lange rit terug naar Vingelen beginnen. Het was ondertussen donker geworden en vooral tussen Elverum en Alvdal sneeuwde het behoorlijk, waardoor we wat langzamer vooruit kwamen. Om 10 uur waren we eindelijk thuis.

Vandaag heb ik samen met Francois en Tino skies opgehaald bij Sindre Riis. Ik had afgelopen week zijn skies teruggebracht, maar had per ongeluk ook paar skies van de buren bij hem neergezet. Ik wist niet meer of ze nu van hem of van mijn buren waren. Ze bleken dus van de buren te zijn. Na de skies te hebben opgehaald, zijn we in Vingelen even een rondje rond de kerk gewandeld. Het zonnetje was erdoor gekomen, dus mooi weer voor een wandelingetje. Daarna zijn we nog even naar de Skihytta gereden. De langlaufloype zag er mooi uit, dus dat wordt de komende week zeker een keer langlaufen.

(Oom) Francois en (neef) Tino
Nog maar een keer het kerkje in Vingelen.
De Skihytta in Vingelen
De langlaufloipe richting Forolhogna.
Mooi wit daarboven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten