Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

maandag 13 januari 2014

En toen werd het echt winter!

Vorige week is tamelijk rustig verlopen. Alle lakens uitgewassen, die de logees gebruikt hadden. Maandagochtend was administratie gedaan in de yogastudio, er waren geen gepensioneerden die zin hadden in een ochtendje yoga, dus ik kon lekker doorwerken. Ook 's avonds was het niet echt druk met yogaklanten. Donderdagavond was de 1e cursusavond in Os. Daar ben ik begonnen met een yogacursus van 10 weken. Er hadden zich zeker 6 mensen aangemeld, had mijn contactpersoon in Os me verteld. Er kwamen 9 dames opdagen en misschien dat er de komende week er nog een paar bijkomen. 7 dames gaan de hele cursus in 1 x betalen, 2 willen het liever per keer betalen, wat natuurlijk wel duurder is. Dit concept bevalt me wel, moet ik in Tolga ook maar gaan doen. Het contract van de yogastudio loopt nog tot 1 juli en dan ga ik het opzeggen. Na de zomer proberen een zaaltje te huren en dan ook in Tolga een yogacursus geven van bijv. 8 weken. Geen stress meer of ik de huur toch wel kan betalen elk kwartaal.

Na lang en goed te hebben nagedacht wat ik met het geld wat ik van de gemeente heb gekregen, ga doen, heb ik besloten de opleiding Jassentechniek healing therapeut te gaan doen. Dus ga ik 16 februari naar Nederland, waar ik maandag, dinsdag en woensdag (17, 18 en 19 febr.) de opleiding ga doen. Donderdag de 20e reis ik weer terug naar huis. De opleiding wordt gegeven in Oss en ik blijf daar in hotel De Naaldhof. 

Het weer vorige week was nog steeds op en neer, maar het werd langzamerhand steeds kouder. Afgelopen zaterdag heeft het veel gesneeuwd en gisteren (zondag) zijn de temperaturen behoorlijk omlaag gegaan. Overdag was het een graad of 20 onder nul en 's avonds zakte de temperatuur naar -27 in Vingelen en -32 in Tolga. Vandaag is het -35 in Tolga en hier op Haugli is het -27. Je zou kunnen stellen dat de winter nu toch echt begonnen is :-)

Sneeuw op zaterdag
Prachtig weer op zondag
 

Zaterdagavond en gisterenavond gaf Tolga-Os Janitsar (het orkest van Tolga en Os) hun jaarlijkse nieuwjaarsconcert. De vorige jaren zijn we daar niet naar toe geweest, maar nu speelt Loreena mee, dus dit keer waren we wel van de partij. Gisterenavond dus naar Tolga gereden en het was wel even wennen weer, die -22 toen ik wegreed van Haugli. Matjo had Loreena al eerder weggebracht naar Tolga (ze moest er om 17.45 uur al zijn), heeft vervolgens Tino eerst naar Alvdal gebracht en is toen weer terug naar Tolga gereden. Het concert begon om 19.30 uur. Ook hier was de ingangsprijs niet echt goedkoop (200 kr) maar het was het wel waard! Het orkest was lekker op dreef, veel variatie in de muziekstukken, een goede conferencier die de boel aan elkaar kletste, in de pauze toastjes met verschillende soorten kaas (bij de prijs inbegrepen), kortom: een leuke avond. Wat die toastjes betreft: Loreena had van tevoren een mail gekregen wie wat moest doen. Er stond ook dat iedereen een schaal mee moest nemen met toastje en kaas, klaar gemaakt. Voor degenen die noors kunnen: "Alle tar med fat me ost og kjeks ferdig pyntet". Ik dacht dat de toastjes dus besmeerd met smeerkaas o.i.d. aangeleverd moesten worden. Dus Loreena en ik 's middags een schaal met toastje besmeerd. Dat bleek dus niet de bedoeling te zijn. De bedoeling was, zo vertelde Loreena zaterdagavond laat en zag ik zelf zondagavond, een schaal met verschillende toastjes, verschillende kuipjes met kaas of brie en versierd met stukjes fruit. Juist ja. Weet ik dat ook weer voor volgend jaar.

Nieuwjaarconcert in Os, Loreena rechtsachterin.
Nieuwjaarsconcert in Tolga, Loreena 4e van links.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten