Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 3 augustus 2013

De reis naar Nederland

Half 6 donderdagochtend zijn we het erf in Vingelen afgereden, op weg naar Oslo. De reis verliep voorspoedig, geen enkele file onderweg. En daarom waren we om half 11 al bij de boot. Voordat we in gingen checken, hebben we eerst afscheid genomen van Matjo. Die had ons helemaal naar Oslo gereden en ging nu met de trein terug naar Tolga.

Tijdens het wachten op de parkeerplaats totdat we de boot op mochten rijden, ontmoetten we nog een nederlands stel, dat op vakantie was geweest in Noorwegen. We hebben een hele tijd gezellig staan praten en om half 1 konden we de boot oprijden.

Wachten op tot we de boot op mogen rijden.
 

We hebben eerst onze spullen naar onze 4-persoonshut gebracht en daarna hebben we ons geïnstalleerd op het zonnedek, want het was prachtig weer.

Onze hut.
Op het zonnedek.
We hadden een mooi zicht op Oslo en op de Oslofjord:

Om 14 uur vertrok de boot en na een tijdje zijn we naar binnen gegaan om te kijken wat er daar allemaal te doen was. Winkeltjes en restaurantjes zat in ieder geval!






's Avonds hebben we de broodjes die we mee hadden genomen, opgegeten in de hut. We hebben goed geslapen en de volgende ochtend lekker ontbeten bij het ontbijtbuffet. Om 10 uur waren we in Kiel en om half 11 zaten we op de snelweg richting Hamburg. Onderweg hadden we gelukkig niet al te veel files. Alleen rond Bremen stonden we even vast vanwege een ongeluk op de andere weghelft. Het was erg warm onderweg, de hoogste temperatuur was 37 graden. Gelukkig heeft onze auto airco, anders was het wel erg warm geweest. De reis verliep voorspoedig en om kwart voor 7 vrijdagavond kwamen we aan bij mijn moeder in Tholen.

Vandaag zijn we vanochtend eerst het centrum van Tholen in geweest en daarna zijn we naar Bergen op Zoom gereden, waar we volop ingekocht hebben. Daarna heb ik Loreena afgezet in Tholen en zijn Tino en ik nog naar de Woonboulevard in Poortvliet gereden, mijn oude werkgever. Daar heb ik een aantal oud-collega's weer gezien en even gezellig bijgekletst. De Woonboulevard was bijna niet meer te herkennen, zoveel was er veranderd, in positieve zin.

Wat ik de komende dagen ga doen, weet ik nog niet. Ik bekijk het per dag. Dinsdagochtend komt mijn zus met haar kids langs en 's middags vertrekken we naar Amsterdam. In ieder geval Loreena en ik. Loreena mag namelijk gaan figureren in Spangas, een tv-serie die ze al heel lang volgt. Dus nu eerst maar eens kijken of ik een overnachting kan regelen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten