Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

maandag 19 augustus 2013

Weer thuis

Tino heeft het vorige week woensdag nog erg naar zijn zin gehad tijdens de workshop Natural Horsemanship voor Tieners.




Donderdagochtend kwam mijn oudste broer nog even langs om te kijken of hij het lampje van de richtingaanwijzer van de auto kon vervangen. Die deed het namelijk niet meer. Helaas beschikken wij over een Tupperware auto, volgens mijn broer, die niet erg onderhoudsvriendelijk is (Renault Megane). Even een lampje vervangen zat er helaas niet bij. Daarna hebben Tino en ik zijn huurfiets teruggebracht. We kregen behoorlijk korting bij de afrekening en dat is natuurlijk altijd meegenomen. Onderweg naar de fietsenwinkel kwamen we nog wat bekenden tegen, dus het duurde iets langer dan we dachten voor we weer terug bij mijn moeder waren.

Eind van de middag ben ik Loreena gaan halen bij haar vriendin in Halsteren. Ze hadden o.a. nog een keer geshopt, dus ze is nu welvoorzien van allerlei leuke, nieuwe kleding. 's Avonds heb ik Loreena naar de Mariskahoeve gebracht voor nog een paardrijles.



's Avonds kwam mijn jongste broer nog even langs. Tegen half 11 zijn Loreena en ik naar bed gegaan. Tino is gewoon opgebleven, die vond het niet de moeite om voor een uur nog naar zijn bed te gaan. Om 2 uur zijn we uit bed gerold en hebben we de laatste tassen in de auto gedaan. Afscheid genomen van mijn moeder, die speciaal haar bed was uitgekomen. Bedankt mam, voor de gezelligheid en goede zorgen! En om half 3 zijn we de straat uitgereden.

We konden lekker doorrijden en hebben geen files gehad. Ook toen we rond 8 uur rond Hamburg waren, nog steeds geen files. Tino heeft lekker liggen pitten op de achterbank, dus die was lekker uitgerust toen we in Kiel kwamen. Dat kon je van Loreena en mij niet zeggen. In Kiel was de bewegwijzering overigens erg slecht, vonden we. Gelukkig hadden we de route uitgeprint via Google Maps (we hebben geen TomTom), maar we reden toch nog een paar keer verkeerd. Gelukkig waren we erg vroeg. Om half 10 stonden we bij het loket, dat om kwart voor 10 al open ging. We zijn toen eerst maar wat gaan eten in het cafetaria in de terminal.

De boot is net gearriveerd.

Even wat eten.
Om 12 uur kon ik als 1 van de eersten de boot oprijden. Ik had niet in de gaten dat ik boven op het dek aangekomen met de auto, moest draaien. Ik werd daarom met mijn neus tegen de rijrichting in, in een hoekje gedirigeerd. Die gasten stonden me gewoon uit te lachen. Was even niet zo fijn. Aangezien we pas om 13.15 uur in onze hut konden, zijn we maar even op het zonnedek gaan zitten, een beetje aangeslagen door de behandeling op het autodek. Gelukkig was het mooi weer en na een half uurtje in de zon was het leed weer geleden.
Overzicht over Kiel vanaf de boot.
Om 13.15 uur zijn we naar onze hut gegaan, dit keer een hut zonder raam. We hebben nog wat over het schip gelopen en een frietje gegeten en zijn toen weer teruggekeerd naar de hut om wat te lezen. Ik was zo moe, dat ik mijn ogen niet open kon houden. Ik heb een douche genomen en ben om 7 uur mijn bed ingerold. Ook Loreena was heel erg moe en is op dezelfde tijd naar bed gegaan. Tino was natuurlijk nog helemaal uitgerust door dat geslaap op de achterbank. Gelukkig hadden we alledrie een eigen sleutelkaart, dus is hij nog lekker gaan rondzwerven over de boot. Rond half 11 is ook hij zijn bed ingedoken. Om een uur of 3 's nachts werden we wakker van het gedein van de boot. Blijkbaar waaide het nogal.

De volgende ochtend waren we om 7 uur wakker. Het bleek inmiddels weer prachtig weer te zijn. Rond half 9 stonden we aan dek en ontdekten dat we al in de Oslofjord aangekomen waren. Het was niet koud, maar het waaide wel flink.


De Oslofjord.
Om 10 uur meerde de boot aan en om 11.15 uur zaten we dan op de E6 richting Trondheim. Al met al is de overtocht met de boot me goed bevallen.

Om 12 uur stonden we stil op de E6 wegens wegwerkzaamheden. We hebben een uur stil gestaan.

Wegwerkzaamheden op de E6.
Vlak voor Elverum nog even getankt en een cappuccino gekocht en toen het laatste stuk richting Vingelen. Om 17.05 uur reden we het erf op en waren we weer thuis.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten