Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 10 augustus 2013

De 1e week zit erop!

Zondag is Loreena, samen met oud-buurmeisje Alix, bij ander buurmeisje Fuija gaan logeren. De 3 hebben het geloof uitstekend naar hun zit gehad.
Maandagmiddag ben ik even langs geweest bij een vroegere buurvrouw. Dinsdagochtend kwam mijn zus met haar 3 kinderen. Esther, de jongste, bleef logeren.


's Middags ben ik met Loreena richting Amsterdam gereden. We hadden een kamer in het Novotel in Badhoevedorp geboekt. We waren er eind van de middag.
Aangekomen in het Novotel
 We hebben eerst de spullen op onze kamer gezet en zijn toen naar de opnamelocatie van de tv-serie Spangas gereden, 3 km van het hotel. Zo wist ik tenminste hoe ik moest rijden de volgende dag. 's Avonds hebben we het rustig gehouden. Loreena heeft nog lekker gebadderd en we zijn bijtijds gaan slapen. De volgende ochtend moesten we om half 7 alweer op. Na een snel ontbijt hebben we de spullen in de auto geladen en heb ik Loreena om kwart voor 8 afgezet bij de opnamelocatie. Zelf had ik een afspraak met vriendin Ellen in Baarn. Zij kwam met de trein vanuit Vorden en ik met de auto vanuit Amsterdam. Ik was er natuurlijk veel te vroeg, om kwart voor 9 al. Het was even zoeken waar ik de auto heb beste kwijt kon. Daardoor mistte ik even zo'n mooi blauw verkeersbord met een pijl op, waardoor ik het plein de tegenovergestelde richting nam. Er was gelukkig geen overig verkeer, alleen een auto die achter me reed. Die vervolgens gelijk op zijn claxon drukte en me later een verwijtend vingertje liet zien. Pffff, wat een begrip voor een onwetende Nedernoor. Toen ik de auto geparkeerd had, heb ik een Happinez gekocht en die lekker zitten lezen onder het genot van een capucino ergens in een koffiehuisje. Om half 12 was Ellen er en hebben we in hetzelfde koffiehuisje 2 uur heerlijk zitten bijkletsen. Om 5 over 2 ging Ellen's trein weer en ik zou om half 3 Loreena weer ophalen. Maar de smste dat ze tot 6 uur mocht blijven. Juist. Ik ben toch maar naar Amsterdam gereden, waar ik om 3 uur aankwam. Loreena kon gelukkig eerder weg en om half 5 reden we richting Tholen.

Loreena heeft het erg leuk gehad tijdens de opnamedag. Hartstikke interessant om eens te zien hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Als het goed is worden de afleveringen waarin zij figureert na de Kerst 2013 uitgezonden. Ze heeft het voor elkaar gekregen om ook nog met een paar acteurs op de foto te gaan.

We zijn gezellig door de spits weer naar Tholen gereden. Gelukkig was het vakantie, dus de files waren niet al te lang en teveel, maar ik vond het toch een erg vermoeiende bezigheid. Rijden op de snelweg in Nederland is niet echt een van mijn favoriete bezigheden. Eerlijk gezegd vind ik met name de Nederlanders in snelle, dure auto's, soms behoorlijk asociaal op de snelweg. In Duitsland werd er ook hard gereden, maar had ik geen last van bumperklevers. Dat kan ik helaas niet zeggen van de snelwegen in Nederland.

Donderdag ben ik met Loreena naar de opticien geweest voor een oogmeting. We ontdekten op de heenweg dat ze moeite had met veraf lezen. Het bleek dat ze een kleine afwijking had. Omdat ze het komende jaar examen heeft, leek het me verstandig toch een bril uit te kiezen. Dus zo gezegd, zo gedaan. 's Middags ben ik met alledrie de kids (ook Esther ging mee) naar de markt in Bergen op Zoom geweest. Zoiets mis je wel in Noorwegen. In de omgeving waar wij wonen heb je geen weekmarkt. Loreena heeft er nog wat kleding gekocht. 's Avonds is Loreena met Evelien gaan paardrijden op het strand ergens in Walcheren. 2.5 uur galopperen op het strand, wat kun je je als  paardenmeisje nog meer wensen:

Loreena op het strand.
Vrijdag is Loreena met Alix en Loreena gaan shoppen in Breda. Ik ben 's ochtends op visite geweest bij Annemarie. Zij en haar man zijn ons begin juni komen bezoeken in Noorwegen. Erg gezellig weer. 's Middags ben ik met Tino naar Goes gereden, waar Tino bij de Coolcat het een en ander van kleding heeft ingeslagen.'s Avonds hebben Loreena en Tino een modeshow gehouden van alle gekochte kleding:





Vandaag hebben we Loreena haar bril opgehaald. Ze wil er nog niet mee op de foto. Verder nog wat boodschappen bij de Aldi gedaan en nu is het wachten op mijn zus, die straks Esther komt ophalen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten