Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

woensdag 14 augustus 2013

Nog 2 dagen

Nog 2 dagen en dan zit onze vakantie in Nederland er weer op. Vrijdagochtend heel vroeg (rond een uur of 3) rijden we weg uit Tholen, naar Kiel, om daar de boot van 14 uur te nemen naar Oslo. En dan zijn we zaterdag eind van de middag weer thuis.

Zondag zijn er een aantal mensen bij ons op bezoek geweest. Het grootste gedeelte kwam eind van de ochtend. Het was erg leuk en gezellig om ze allemaal weer te zien en te spreken. Goede tip ook van Eleonie (dankjewel) om het zo te regelen, want ik heb toch heel wat afgereden deze 2 weken. Ik had niet eens de tijd om iedereen apart te bezoeken. We hebben voor Matjo volop foto's gemaakt, die je kunt bekijken onder de link "Foto's augustus 2013". Ik ben ook nog verwend met leuke cadeautjes, o.a. een prachtig schilderij van Ilona. Ik denk dat ik het een mooi plekje in de yogastudio ga geven.


Eind van de middag is er nog een oude schoolvriendin langs geweest, die ik al 30 jaar niet meer gezien had. Via Facebook hebben we zo'n 2 jaar terug weer contact gekregen. Erg leuk om elkaar na al die tijd weer te zien. En helemaal leuk was, dat we elkaar veel te vertellen hadden en er geen pijnlijke stiltes waren. Dat kun je wel eens hebben als je elkaar heel lang niet gezien hebt. Al met al een drukke, maar ook erg gezellige dag.

Maandag heb ik Tino naar Equimio in Sint Annaland gebracht. Hier heeft hij altijd paardgereden, toen we nog in Nederland woonden. Nu kon hij er een 2-daagse workshop Natural Horsemanship voor tieners volgen. Iets wat helemaal bij hem past. De rest van de dag heb ik met Loreena nog wat boodschappen gedaan en 's middags rond 3 uur heb ik Tino weer opgehaald. 's Avonds ben ik naar Breda gereden om Evelien te bezoeken. Ze woont 10 minuten van het centrum. We zijn daarom naar het centrum gelopen om bij Turks Restaurant Lades. Erg lekker eten, niet duur en ook mooi ingericht. Niet overdreven oosters, maar met neutrale kleuren en oosterse accenten. Was weer lang geleden dat ik uit eten ben geweest. Loreena is maandagavond op de fiets naar haar oude manege net buiten Tholen gereden voor een paardrijles.

Dinsdag zou Tino de 2e dag van de workshop hebben. Toen we aankwamen bij Equimio, werden we opgevangen door iemand en die vertelde dat degene die de workshop gaf, ziek was geworden. Ze zou contact opnemen zodra ze een oplossing hadden gevonden. Dus zijn we weer terug naar Tholen gereden. Daar hebben we Loreena haar tas in de auto geladen. Eerst de huurfiets van Loreena ingeleverd en toen Loreena naar Halsteren gebracht, waar ze 2 nachtjes ging logeren bij een vriendin. Daar eerst thee gedronken en toen verder naar Hoogerheide, naar mijn schoonzus Ineke. Die nam ons, en haar hond Toots,  mee naar de Rattenkaai, een prachtige natuurgebied aan het begin van de Oesterdam. We hebben heerlijk gewandeld en gepicknickt en lekker bijgekletst. Jammer genoeg was ik mijn fototoestel vergeten, dus helaas geen foto's. Rond half 3 waren we weer terug in Hoogerheide en zijn we richting Bergen op Zoom gereden. Om kwart over 3 was andere (ex-)schoonzus er ook en hebben we met z'n 3en (Tino was er ook bij) op het terras van De Draak (het hotel-restaurant in Bergen op Zoom waar we 21 jaar geleden ons huwelijksfeest hadden) wat gedronken en ook nu weer uitgebreid bijgekletst. Rond 5 uur hebben we afscheid van elkaar genomen en zijn terug naar Tholen gereden.

Vandaag (woensdag) kon Tino alsnog de 2e dag van de workshop doen. Ik heb hem vanochtend weer weggebracht en ga hem vanmiddag rond half 4 weer ophalen. Verder even lekker rustig aan vandaag. Morgen is het inpakdag en eind van de middag haal ik Loreena weer op uit Halsteren. 's Avonds gaat ze nog een keer paardrijden bij haar oude manege. En dan vroeg naar bed voor de rit naar Kiel vrijdagochtend.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten