Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

dinsdag 30 juli 2013

Visite uit Nederland

De mevrouw, die vorige woensdag zo enthousiast was over de yogales, is afgelopen vrijdag helaas niet teruggekomen. Wat ik ook niet zo verwonderlijk vond, want het was nog steeds superstralend weer. Dan kun je beter iets leuks buiten gaan doen, dan te gaan zitten zweten in een yogastudio. Voor volgend jaar zomer denk ik dat ik gewoon juli en de 1e helft van augustus dicht ga en dan weer begin zodra de schoolvakantie over is.

Afgelopen zaterdag zijn Matjo en ik naar Hamar gereden, om daar Evelien van de trein te halen. Ik was nog nooit echt in Hamar geweest, alleen maar op het station. We zijn met z'n drieën nog even het centrum in geweest. Er was 1 lange winkelstraat met winkels en een winkelcentrum. Buiten het centrum lag nog een groot winkelcentrum, maar daar zijn we niet naar toe geweest. Echt een supergezellig centrum was het niet, maar het was wel leuk om even doorheen te lopen. Tegen zessen waren we weer in Vingelen, waar het 's avonds behoorlijk begon te regenen en onweren. Door de vele wind en vele regen, had Loreena een lekkage op haar kamer. Gelukkig niet al te erg en volgens de buren komt dit soort weer niet vaak voor.

Zondag zijn we met z'n drieën naar Rondane gereden om daar een dagtocht te doen. Tino en Loreena hadden geen zin om mee te gaan. Loreena had geen zin om lang in de auto te zitten, omdat ze dat a.s. donderdag en vrijdag ook al moet doen als we naar Nederland rijden. Pubers!

Evelien, Matjo en ik zijn tegen negenen weggereden thuis en we arriveerden tegen half 11 bij de Grimsdalshytta in het Rondane Nationaal Park, ons startpunt van de dagtocht. We hadden het weer mee, het beginstuk door het bos was zelfs behoorlijk warm. Later werd het bewolkt met meer wind, maar toch, prima wandelweer! In totaal was de tocht een kleine 15 km heen en terug. Hieronder een kleine impressie:

Het beginpunt

Theemomentje

Uitzicht over Grimsdalen

Meneer en mevrouw van Liere

We zijn bij het keerpunt aangekomen.

Prachtig geaderde steen met het merkteken van de wandelroute daarachter.

Matjo in zijn element

Weer terug bij het beginpunt.

Maandag hebben we weer gewandeld, iets korter dit keer. We zijn met zijn vieren (jawel, Loreena ging ook mee, want die moest nu oefenen met een bepakking van ruim 7 kg op haar rug) naar de top van de Nonsvola hier in Vingelen gelopen. Ook nu weer heerlijk wandelweer:

De familie van Liere op pad naar de top.

Bijna boven.

Vader en dochter hadden het prima naar hun zin.

Picknicken op de top.

Vingelen gezien vanaf de top.
De rest van de maandag hebben we doorgebracht op de veranda met een goed boek, want het was weer heerlijk zonnig. Gelukkig stond er wat wind, anders was het niet uit te houden geweest.

Dinsdagochtend zijn Evelien en ik nog even via het watervalletje naar boven gelopen en weer terug. Op de terugweg zagen we buurvrouw Vigdis nog en hebben nog even staan praten met haar. En om 12 uur zijn Tino, Loreena, Evelien en ik naar Tolga gereden, om Evelien naar het treinstation te brengen. Het was helaas maar kort dat Evelien er was, maar wel weer erg gezellig.

Nu gaan we beginnen met de voorbereidingen voor de reis naar Nederland. Loreena heeft haar koffer (uiteraard de grootste van allemaal) bijna al helemaal ingepakt, ik moet nog beginnen en Tino zit daar ergens tussenin. Donderdagochtend vroeg, liefst nog voor half 7, vertrekken we naar Oslo, waar we om 12 uur moeten zijn. Om 2 uur vertrekt de boot en dan zijn we de volgende ochtend om 10 uur in Kiel. En dan hopen we 's avonds in Tholen aan te komen.