Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

donderdag 18 juli 2013

Afsluiting yogaseizoen

Dinsdag zouden Danielle en ik voor het eerst de workshop Yoga en tekenen gaan doen. We hadden 4 aanmeldingen! Dus ben ik dinsdagochtend met leuke ideeën richting de yogastudio gereden. Daar aangekomen heb ik eerst de pc aangezet (ik gebruik Spotify voor de achtergrondmuziek) en daar zag ik dag 8 minuten eerder een mevrouw zich had afgemeld. Niet getreurd, er zouden er nog 3 komen. 5 over 10: nog niemand te zien. 10 over 10: nog steeds niemand. Zucht. Ik heb Daniëlle gebeld, die al in haar werkplaats klaar zat met zelfgebakken taart. Tja, zei ze, kom dan maar hierheen, dan doen wij ons maar tegoed aan de taart. Nou ja, we hebben het in ieder geval geprobeerd. Volgende week is het Olsok week en bieden we de workshop nog een paar keer aan. Wie weet, komen er alsnog mensen op af. Niet geschoten is altijd mis!

Woensdagavond was het dan de afsluiting van het yogaseizoen. Ik had een tocht naar het graf van swami Sri Ananda op de Tronberg georganiseerd. Al met al waren we met 9 personen. Rond 18 uur waren we op de Tron. We zijn bijna helemaal naar boven gereden. Ook ik, met mijn kleine auto. De weg was nog steeds slecht tot heel slecht, maar dit keer zijn we doorgereden. Heel voorzichtig, op sommige plekken stapvoets. Maar ik heb het gehaald en mijn autootje heeft alle hompen, bompen, putten en wat nog meer overleefd. Het waaide verschrikkelijk boven, maar het was droog en we konden genieten van prachtige uitzichten over de omgeving. We deden er anderhalf uur over om bij het graf te komen. Veel rotsachtig gesteente waar we over moesten klauteren, maar dat mocht de pret niet drukken:








Het graf van swami Sri Ananda


Het graf lag in een grote kring van stenen.
Die met de rode rugzak ben ik.
Rond 21 uur waren we weer bij de auto's en zijn we de Tron afgereden (weer heel voorzichtig) naar Shantibu (www.shantibu.no). Daar werden we hartelijk verwelkomt door Bjørn Pettersen. Iedereen was eerst best wel een beetje onder de indruk, maar al snel werd er gezellig gekletst en heeft Bjørn alles verteld over het grote project waar hij mee bezig is, de visie van een andere indische swami: de Tron Vredesuniversiteit (www.tronuni.org). Een heel ambitieus, maar ook heel mooi, project. We zijn ruim een uur bij Shantibu geweest en zijn om half 11 vertrokken richting Tynset en Tolga.

 Shantibu

Geen opmerkingen:

Een reactie posten