Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

donderdag 25 juli 2013

Gezellige zomermiddag en wijziging vakantieplannen

Het is nog steeds heerlijk weer. Zonnig, 25 graden. Zaterdag geven ze regen af, maar vanaf zondag is het weer zonnig en iets koeler, 21 graden. Prima wandelweer! Zaterdag gaan we Evelien afhalen in Hamar, dus de regen op zaterdag is dan niet zo heel erg.

Gisteren hadden Danielle en ik 2 workshops Yoga en tekenen gepland: 1 om 10 uur en 1 om 12 uur. Toen ik om iets over half 10 in de yogastudio kwam, kreeg ik een telefoontje van een mevrouw, die graag de workshop wilde doen. Alleen 10 uur haalde ze niet, want ze was nog onderweg. Verder kwam er niemand om 10 uur, dus ben ik bij Danielle in de werkplaats langs geweest. Kennis gemaakt met de moeder van Hein en lekker monchoutaart gegeten. Ik kreeg nog een telefoontje van Eleonie, of het goed was dat ze 's midags op de koffie kwamen. Natuurlijk, gezellig! Rond half 12 ben ik weer terug naar de yogastudio gelopen en jawel, tegen twaalven kwam er een mevrouw binnen. Ik legde haar uit dat ze de enige was, maar dat vond ze niet erg. Ze wilde eigenlijk alleen het yogagedeelte doen, dus heb ik Danielle even een smsje gestuurd dat het tekengedeelte niet doorging. Vervolgens met de mevrouw een uur yoga gedaan. Na afloop nog even thee gedronken. Ze was erg enthousiast over de hele les en als het uitkwam, zou ze vrijdag nog een keer komen. Want vrijdag hebben we weer 2 workshops gepland. Het gaf in ieder geval een voldaan gevoel dat ze het zo leuk vond.

Rond 15.15 uur 's middags arriveerde de familie Pijl. We hebben lekker op de veranda gezeten, waar het wel erg warm was. Later zijn we verkast naar het koele grasveld en hebben we gebadmintond. We hebben gevraagd of ze wilden blijven eten en zodoende zaten we 3 kwartier later met onze borden op het gras lekker te eten. Tegen zevenen zijn ze weer naar Hodalen gereden. Al met al een supergezellige middag.





De vakantieplannen naar Nederland zijn iets gewijzigd. De kinderen zouden eerst zaterdag de 17e augustus terugvliegen, maar we hebben besloten dat ze toch mee terug rijden in de auto. Dus vertrekken we vrijdag de 16e augustus en hopen we of zaterdag of zondag terug te zijn. Zondag moeten we in ieder geval terug zijn, want ......... dan wordt Tino verwacht op het internaat van Storsteigen!

Vandaag kregen we bericht dat hij een kamer toegewezen heeft gekregen op het schoolinternaat. Een klein 1-persoonskamer. Zondag de 18e wordt hij tussen 15 en 18 uur verwacht. Tino was er erg blij mee. Loreena ook, want dat scheelt weer een hoop geruzie met haar broer. Want dat doen ze redelijk veel, ruzie maken. Tja, zal wel met de puberleeftijd te maken hebben, denk ik maar. Mijn zus en ik hadden vroeger ook regelmatig ruzie, toen we van deze leeftijd (14 - 17) waren. Ik denk dat ik Tino best wel ga missen door de week. In het weekend komt hij dan wel thuis. We gaan proberen een tegemoetkoming aan te vragen bij de Lånekasse, want een kamer op het internaat is niet gratis.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten