Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

dinsdag 23 juli 2013

Zomer

Vorige week donderdag- en vrijdagavond was het Spaanse Tapasavond bij Bunåva. Hein en Danielle hadden dit keer allerlei heerlijke tapasgerechten klaargemaakt. Ik was weer serveerster en Tino weer afwashulp. Donderdagavond was het niet zo heel erg druk, vrijdagavond zaten er 2x zoveel mensen. Een stuk drukker dus en het was weer behoorlijk aanpoten. Voor Tino was het op een gegeven moment te druk, hij moest 3-4 dingen tegelijk doen en toen ging het even niet meer. Loreena hielp ook mee van 6 tot 10 uur en toen is Matjo haar op komen halen. Op dat moment ging het ook even mis met Tino. Matjo heeft hem even apart genomen en hem even wat laten drinken, en toen kon het weer verder. Het is dat ik er Hein en Danielle mee help en er wat mee verdien, maar mijn droombaan is het serveren niet. Het kost me 2 dagen om weer bij te komen. Het laatste jaar in Nederland heb ik als zaterdag- en vakantiehulp bij Woonboulevard Poortvliet gewerkt. Dat was vaak ook flink aanpoten, maar je had daar toch veel meer contact met de klant. En dat is toch meer mijn ding, heb ik gemerkt.

Ook hier is het nu lekker zomers. Zaterdag lekker buiten gezeten, maar door de vermoeidheid van vrijdagavond had ik 's avonds barstende hoofdpijn en was ik ook nog misselijk. Hein en Danielle kwamen 's avonds de auto even omruilen en toen ze om half 10 weer weggingen, ben ik gelijk mijn bed ingedoken. Gelukkig was zondag het leed een eind geleden :-)

Hein had Matjo's auto nodig om zijn moeder van het vliegveld te halen. Hij heeft een pickup, waar je maar met zijn 2en in kan. Dus hebben wij zondag de pickup geleend om naar het Cultuurpad te rijden. Deze wandeltocht begint onderaan langs de RV30 en zou 3 km zijn. De route was aangegeven met rode klosjes, die aan de bomen  hingen. In het begin ging het goed, maar bij een splitsing ging het mis. Niet goed aangegeven en dus liepen we de verkeerde kant op. Na een poosje kwamen we erachter dat we richting Åsan aan het lopen waren. Toen zijn we maar dezelfde kant teruggelopen. Al met al was de wandeling geen 3 maar minstens 5 km geworden.

Balto mocht ook weer mee.



Maandag hebben we genoten van de zon, met o.a. een potje badminton. Heerlijk met de blote voeten op het groene gras voor ons huis, met dank aan de buurvrouw voor het wekelijkse maaien. 's Avonds was de laatste bijeenkomst voor de zwangerschapsyoga. Alledrie de dames waren er en we hebben vooral veel aandacht besteed aan de ademhaling onder de bevalling.

Badmintonnen.
Vandaag zijn Matjo en ik naar Oppdal gereden. We hadden gelezen dat daar in de buurt een grafveld zou liggen met hele oude grafheuvels. Het grafveld was gelukkig makkelijk te vinden, het stond netjes aangegeven als je van Oppdal via de 70 richting Molde rijdt. Het grafveld ligt overigens in Oppdal. Vanaf de parkeerplaats hadden we mooi uitzicht op de omringende bergen. Het grafveld zelf was niet spectaculair, maar de sfeer was er erg vredig. Je kon via een pad een mooie wandeling door het gebied maken. Het was er ook erg groen.





Daarna zijn we naar de kerk in Oppdal gereden, voornamelijk om daar nog wat mooie uitzichtfoto's te maken.



De kerk in Oppdal.

Toen we daar mee klaar waren, zijn we naar het centrum in Oppdal gereden en hebben daar een ijsje gegeten. Daarna zijn we de E6 weer opgegaan en zijn richting Hjerkinn gereden om via Folldal weer terug naar huis te rijden. Bij de parkeerplaats waar we 3 jaar terug ook waren, zijn we even gestopt om koffie en thee te drinken en van het uitzicht naar de Snøhetta te genieten.

De Snøhetta




Geen opmerkingen:

Een reactie posten