Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

dinsdag 30 april 2013

Kroningsdag in Noorwegen

Vanochtend om 7 uur heb ik de Nederlandse vlag opgehangen:


Gisterenavond had het nog even gesneeuwt en aangezien het vannacht onder nul was, lag er vanochtend dus nog een laagje sneeuw. Dat gaf wel een vreemd gevoel, sneeuw op 30 april.

Loreena had zich in feestelijk oranje aangekleed en is zo naar school gegaan:


Ik heb vandaag tot nu toe wat huishoudelijk werk gedaan, tussen het kijken naar de troonswisseling door. Ik kan het volgen via YouTube, waar ik de live-uitzending van de NOS kan volgen. Ik had het niet verwacht, maar was toch wel een beetje emotioneel, toen Beatrix en Willem-Alexander hun handtekeningen zetten. En toen ze op het balkon stonden en het Wilhelmus klonk, biggelden er zowaar een paar tranen over mijn wangen. Blijkbaar kun je je roots niet uit je systeem krijgen, door naar een ander land te verhuizen. Op Facebook zei een andere Nederlandse die in Noorwegen woont: hoe verder weg je woont, hoe Nederlandser je wordt. Vanavond gaan in ieder geval Loreena en ik naar Malmplassen, waar de kroning gevierd wordt. Er is o.a. een quiz over Nederland, dus die moeten wij als Nederlanders hier, toch we moeten kunnen winnen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten