Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

maandag 29 april 2013

Lenteconcert

Afgelopen vrijdag was het weer Idol Norge op tv. "Onze" Astrid deed nog steeds mee! Vraag niet hoe. De week daarvoor was ze net door. Ze stond samen met 1 van de favorietten te wachten wie van hun 2 niet door zou gaan, en tot verrassing van iedereen, inclusief zijzelf, was ze door! De jury liet haar ongenoegen hierover duidelijk merken, want die hadden graag gewild dat de favoriete door zou gaan. En vervolgens viel heel Noorwegen over de jury heen, omdat ze zich nogal onprofessioneel gedragen hadden. Het hield de gemoederen hier wel een paar dagen bezig. Dus afgelopen vrijdag stond Astrid er weer en deze keer mocht ze helaas niet door. Toch een hele prestatie, ze is uiteindelijk vierde geworden.

Zaterdagmiddag ben ik samen met Loreena gaan joggen. Ik had vorige week donderdag nog een joggingpak in de uitverkoop gekocht (koraalrood, superkleurtje!) en nu ging ik dan voor het eerst in mijn leven joggen. Eerlijk gezegd viel het niet tegen. Ik deed het op mijn eigen manier: elke als mijn linkervoet op de grond kwam telde ik. Eerst tot 100, even wandelen, toen tot 150, wandelen, weer tot 100 enz. In totaal 3 km gelopen. Ik merkte dat ik vooral profijt had van de yoga-ademhalingsoefeningen.

Zaterdagavond was het Lenteconcert, in Fjellheim in Vingelen, samen met het Tolga-Os Janitsar (orkest). We moesten er om half 6 al zijn en hebben een groot gedeelte nog doorgezongen en nog geoefend met het orkest. Om half 8 begon het concert. Matjo en Danielle waren er ook om ons aan te moedigen. Het was voor ons als koor niet helemaal duidelijk wanneer we nu  moesten zingen, wanneer met het orkest en wanneer alleen het koor. Maar dat werd gaandeweg de voorstelling vanzelf duidelijk. We hebben in ieder geval lekker gezongen. De boel werd aan elkaar gepraat door Tove Irene, lerares van de 10e klas. Ze deed het erg leuk en na afloop zeiden verschillende mensen dat het een gezellige avond was.

Zondag was een luierdag. Maar goed ook, want ik had behoorlijk pijn in mijn scheenbenen. Van dat harde lopen zaterdag natuurlijk. Ook vandaag heb ik er nog last van.

Ik heb afgelopen weekend Zeeuwse klederdrachtkleding bestelt via Marktplaats. Ik heb een doek en beuk gekocht (lijfje), met een daagse en zondagse schort en een daagse kap. Alleen de zondagse kap was er niet. Dus als iemand nog een zondagse kap van Arnemuiden of Zuid-Beveland te koop heeft, houdt ik me van harte aanbevolen. Straks ga ik naar de bank om alles te betalen. Normaal deden we aankopen in Nederland nog steeds betalen via de nederlandse bankrekening, die we nog hebben, maar daar staat nu even niet genoeg op. Dus moet het via een buitenlandse betaling. Geen idee hoe dat moet via internetbankieren, dus ga ik maar eventjes langs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten