Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zondag 7 april 2013

Langlaufen

Het mooie weer bleef aanhouden afgelopen week. Af en toe een klein sneeuwbuitje 's ochtends, maar in de loop van de ochtend klaarde het weer op en de rest van de dag stralende zonneschijn en blauwe lucht met temperaturen van rond de 6 graden.

Zaterdagmiddag zijn Loreena en ik weer gaan langlaufen, dit keer bovenop vanaf de Skihut richting Nordvangen. Loreena had deze route met school gedaan, maar dan in de tegengestelde richting: van Nordvangen naar de Skihut. Het weer was weer prachtig en de loipe was prima. We zijn tot halverwege gegaan en toen de zelfde route in tegengestelde richting weer terug. Een aparte ervaring om zo hoog te langlaufen.





Vandaag (zondag) zijn Matjo en ik weer gaan langlaufen, dezelfde route die Loreena en ik zaterdag gedaan hadden. Vanochtend had het weer gesneeuwd, een cm of 5 en er stond een behoorlijk harde wind. Daardoor was de loipe op sommige plekken helemaal weggewaait. We zijn daarom maar niet al te ver gegaan, zo lekker was het niet met die harde wind. Maar ook nu weer een aparte ervaring, met die wind en door de dikke sneeuw langlaufen.



Waar is de loipe gebleven?
 

Binnenkort ben ik jarig en wat moest ik nu weer eens vragen. "Gelukkig" ging de mixer kapot, dus bovenaan mijn wensenlijstje stond een heuse keukenmachine. Na hier en daar wat rondgekeken te hebben in echte winkels en op internetwinkels, was de keuze gevallen op een Kenwoon Major. We hebben hem besteld via internet en afgelopen vrijdag kon ik hem ophalen bij het postkantoor in Vingelen. Ik kan er nog allerlei accesoires bijkopen, o.a. een ijsmaker en een graanmolen bijv. Er zat nu een gehaktmolen en een blender bij. Dat wordt lekker experimenteren de komende tijd.

 

Tino had ook lekker gespaard en heeft een nieuwe versterker, gitaar en effectpedaal gekocht. Daar komt me toch een geluid uit! Helaas mocht ik er nog geen filmpje van maken, hij vond dat hij nog wat meer oefening nodig had.


Matjo probeert Tino's nieuwe gitaar uit.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten