Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

vrijdag 12 april 2013

Weersomslag

Afgelopen dinsdag ben ik nog heerlijk in m'n eentje gaan langlaufen, dezelfde route weer vanaf de Skihytta richting Nordvangen. Dit keer weer wat verder gekomen en genoten van de stilte, de prachtige uitzichten en het stralende weer. Helaas was ik mijn fototoestel vergeten, dus geen foto's.

Woensdag veranderde het weer. Het was bewolkter en een koude wind stak op. Ook donderdag en vandaag windering en sneeuwbuien, terwijl de temperaturen langzaam omhoog gaan. Voor volgende week is de weersverwachting dat het ook 's nachts richting nul of net daaronder gaat. De afgelopen 5 weken lag de temperatuur 's nachts soms rond de -20. Maart was in ieder geval 5 graden gemiddeld kouder dan normaal, maar wel de hele maand zon! Maar goed, het grote dooien kan gaan beginnen volgende week.

Gisteren (donderdag) ben ik om boodschappen geweest in Røros dit keer, want ik had ook nog een afspraak met Berit Indset. Zij en haar vriend Anders geven sinds oktober vorig jaar yogalessen in Røros. We hadden afgesproken in een vegetarisch en ecologisch café in Røros. Leuk tentje, gerund door een hele enthousiaste mevrouw en het eten was er heerlijk! Iets om te onthouden. Het gesprek met Berit en later ook nog met Anders erbij was erg gezellig. Fijn om weer eens met mensen te praten die meer afweten van yoga en alles wat daarbij komt kijken. Toen ik vertelde dat ik met het idee rondliep om chantbijeenkomsten te gaan organiseren, werd ze erg enthousiast. Grote kans dat er in de toekomst iets van een samenwerkingsverband ontstaat.

Gisterenavond ben ik naar het fitnesscentrum (Friskliv heet het) in Tynset geweest om een yogalesje te geven. Ze geven een cursus in het kader van gezond leven en daar hoorde ook een yogales in. Het was maar een les van 3 kwartier, de helft van de normale tijd, dus het was even improviseren. Het bleek na afloop goed gegaan te zijn, volgens diverse deelnemers (9 in totaal). Hopelijk zit er nog een vervolg aan.

Vandaag had ik een intakegesprek om toegelaten te worden voor een yogadocentenopleiding. De opleiding wordt gegeven in Bergen op Zoom en duurt 4 weken. Het gesprek vond plaats via Skype en verliep goed. Nu moet ik een hele vragenlijst invullen met vragen als "Wat zijn je valkuilen", "Wat zijn je talenten", "Wat betekent spiritualiteit voor jou" en meer van dat soort dingen. Ik ga er maar even uitgebreid de tijd voor nemen om ze goed te kunnen beantwoorden.
De opleiding zal, als alles goed gaat en ik word aangenomen, plaatsvinden in augustus. De kinderen gaan de 1e 2 weken ook mee, die gaan dan lekker vakantie houden en oude vrienden en familie bezoeken. Na 2 weken gaan ze met het vliegtuig weer terug, met begeleiding. We logeren in ieder geval bij mijn moeder en misschien ga ik ook nog een weekje ergens anders logeren, dat weet ik nog niet. Voor mij weinig vakantie, want ik moet heel veel gaan leren. Maar dat heb ik er graag voor over. Het geven van yogalessen gaat best goed, maar ik wil graag wat dieper en ik voel me ook verantwoordelijk voor de mensen die bij mij lessen komen volgen. Ik wil ze graag zo goed mogelijk kunnen begeleiden en ik heb het gevoel dat ik nu wat kennis mis.

Overigens heb ik nu ook internetverbinding in de yogastudio. Ben er helemaal blij mee. Met dank aan Thorbjørn Liell. Hij en zijn vrouw Ingrid (die bij mij op yogales zit) hebben in hetzelfde gebouw een grafisch bureau en ik mag, in ruil voor korting op de yogalessen van Ingrid, van hun netwerk en router gebruik maken. Iedereen weer blij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten