Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

dinsdag 16 april 2013

Dooi

Het weer was wisselend de afeglopen dagen. Zaterdag was het heerlijk en hebben we nog even heerlijk op de veranda in het zonnetje gezeten:


 
Filmpje van Loreena die niet gefilmd wil worden.
 

 
Zondag was het helemaal niks: natte sneeuw die horizontaal voorbij vloog, zo hard waaide het. De afgelopen 2 dagen was er wel veel wind, maar ook droog, met flinke zonnige perioden tussendoor. De dooi zet goed door. Zo goed, dat je op sommige wegen bijna niet meer kunt rijden. Er zijn veel onverharde wegen hier en toen ik gisterenmiddag van de yogastudio in Tolga via Vingelsåssen terug naar huis reed, moest ik met mijn dappere autootje over een greppeltje in wording dat dwars over de onverharde weg liep. Het smeltwater had een geultje van 25-30 cm breed in de weg gesleten. De komende weken rijd ik maar om via de asfaltweg. Ik heb helaas geen Suzuki Jimmy (dat vind ik nou echt een leuke auto).
 
Gisteren was het een echte yogadag: 's morgens 5 gepensioneerde dames, daarna een privéklant en 's avonds 2 dames op de zwangerschapsyoga en daarna 7 (!) op de gewone yogales. Vandaag een huishouddagje en vanavond weer koorrepetitie. Morgen met Tino naar de tandarts, die daarom een hele dag vrij heeft. De bussen rijden alleen 's ochtends naar school en 's middags weer van school, tussendoor kan hij niet in Alvdal komen. Gelukkig doen ze daar op school niet moeilijk over.
 
Donderdag en vrijdag gaat Loreena ook 2 dagen meelopen op Storsteigen, de school van Tino. In de 9e en 10e klas mogen ze een paar dagen proefdraaien op een Videregående skole van hun keuze, om de beslissing makkelijker te maken in de 10e.
 
Nog een paar foto's van onze poes Luna, die op muizenjacht is geweest:
 
 
 
En nog een paar van de smeltende soepzooi rond ons huis:
 

De oprit naar boven, het grootste gedeelte is gesmolten, alleen bovenaan nog wat sopsneeuw. Gisteren zakte ik er tot mijn enkels in, vandaag was het al een stuk minder. Maar liever sopsneeuw dan een spiegelgladde ijsbaan.
 
Het paadje naar de veranda is inmiddels sneeuwvrij, nu de rest nog.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten