Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

donderdag 18 april 2013

45

De dag van mijn 45e verjaardag begon om kwart voor 6 's ochtends. Toen ik beneden kwam, wees de thermometer 0,5 graden aan en het had zelfs een beetje gesneeuwd. Het was net wit. Daarbij nog eens een flinke wind, niet het verjaardagsweer wat ik had besteld! Vervolgens de kids uit bed gehaald, Balto uitgelaten en ontbijt klaargemaakt. Om kwart voor 7 werden Tino en Loreena opgehaald. Loreena gaat 2 dagen meelopen op Storsteigen, dus ik zie ze beiden pas om 5 uur vanmiddag weer. Matjo zit in Zweden en is vanavond rond half 10 weer thuis.

Om kwart over 7 ben ik onder de douche gesprongen en daarna heb ik de 5 Tibetanen gedaan, 5 yogaoefeningen die je elk 21 keer moet doen. Aangezien in ze nog niet zo lang doe, heb ik het vandaag bij 6 x elk gehouden. Toen ontbeten en folders uitgeprint om uit te delen straks om half 12, op de vergadering voor gepensioneerden, waar ik mag komen vertellen waarom yoga zo goed is voor ouderen.

Nog wat feitjes over 18 april 2013:
De zon kwam op om 05.41 uur en gaat onder op 20.51 uur, dus lekker lang licht.
De temperatuur nu, om 9.38 uur, is, volgens de thermometer: 1,5 graden en het regent licht.
De weersverwachting volgens Yr.no: 2 tot 6 graden, half bewolkt en af en toe zon.
Er is nog hoop!
Wordt vervolgd.

5 over 1 's middags: Ik had een berichtje op Facebook gezet over het weer hier en nu hebben een aantal mensen erg hun best gedaan de zonneschijn deze kant op te blazen/sturen. Blijkbaar helpt het, want de zon laat zich af en toe zien. Ik heb net de presentatie achter de rug bij de Vereniging voor gepensioneerden. Ik ben er niet helemaal tevreden over, maar het is zoals het is. Er zaten 50 mensen in de zaal, help! En ik moest het natuurlijk in het noors doen, want van nederlands snappen ze hier uiteraard helemaal niks. Gelukkig had ik een powerpointpresentatie gemaakt, waar ik een beetje houvast aan had. En er zaten 3 yogaleerlingen van me in de zaal, die gelukkig wat enthousiaste opmerkingen maakten. Ik heb ze ook verteld dat ze volgende week woensdag gratis een yogales kunnen uitproberen, omdat ik dan een open dag speciaal voor gepensioneerden hou. Ik heb wat infomateriaal achter gelaten en nu maar kijken wat het oplevert.

Op de terugweg van Tolga naar huis heb ik wat foto's genomen over hoe het er in deze periode hier nu uitziet met smeltende sneeuw en modderige wegen:

Smeltwater in Tolga.
Vieze vuile smeltende sneeuw, ook in Tolga.
Vingelsåssen, de weg is gelukkig gemaakt, dus ik kon er weer overheen rijden. Het gras komt weer tevoorschijn, nu de groen kleur nog.
Ook bij Vingelsåssen, het smeltwater heeft een stuk van de weg weggespoeld.
Zo ziet het weggetje voor het huis van Hein en Danielle er nu uit. Rijdt hartstikke lekker, je stuurt naar rechts en gaat eerst nog een tijdje rechtdoor.
Hier begint de weg naar ons huis, nog 4 km te gaan.
Het meer achter ons huis komt ook weer tevoorschijn.
De modderige oprit.
En het pad naar de veranda, er komt steeds meer (bruin) gras tevoorschijn.
 
10 over half 5, we zijn in afwachting van Tino en Loreena. Ja, ja, we, want ik kreeg om kwart over 3 de schrik van mijn leven. Iemand stak ineens zijn hoofd om de keukendeur. En dat bleek dus Matjo te zijn. Die snoeperd was gisterenavond al uit Zweden vertrokken, heeft overnacht in Kopenhagen en is vanochtend met het vliegtuig naar Gardermoen en daarna door naar Røros gevlogen. Verrassing! En hij had nog een verrassing:
Een superdeluxe geurtje: Acqua di Gioia van Giorgio Armani.

 
Vanmiddag heb ik mijn tijd goed besteed: een notentaart en een cake gebakken en nu liggen er 6 overheerlijke ouderwetse appelflappen in de oven. Het weer wil toch niet echt meewerken. Er waren even wat zonnestralen, maar later regende het weer. Nu is het droog, met hier en daar wat blauwe plekjes in de lucht, maar er waait een koude wind. Ach ja, je kunt niet alles hebben.
 
Half 7: Loreena en Tino waren tegen vijven thuis en van hen heb ik 2 mooie waspoederblikken gekregen met een plank erbij, die opgehangen gaat worden in de badkamer. Daarop kan ik dan die blikken zetten en andere spullen, zodat het weer wat opgeruimder wordt in de badkamer. Verder had Matjo voor ons alledrie nog een chocoladereep en marsepein meegenomen.

 
Loreena heeft het overigens heel erg naar haar zin gehad op haar 1e proefdag op Storsteigen. Tino gaat morgen met de klas mee naar een hengstententoonstelling in Stav in Gudbrandsdalen. Hij blijft er ergens in de buurt overnachten en is zaterdagavond rond 19 uur weer terug in Alvdal. Dus vanavond alle spullen klaarzetten (o.a. slaapzak en extra eten en drinken).
 
Verder heb ik nog een paar kaarten uit Nederland gekregen. Eentje met een dikke kus van een vriendin, bij deze een dikke kus terug. En een hartverwarmende kaart van mijn zus, lieve zus, dankjewel! Nog een paar felictatiemails en een heleboel felicitaties op Facebok!
 
Matjo heeft lekker frietjes gebakken en vanavond wordt het lekker smullen van de cake, notentaart of appelflappen. En het weer? Nu is weer redelijk zonnig. Al met al is het een leuke dag geweest. Op naar de zaterdag, waar vanaf 15 uur de visite komt om lekker te smikkelen en te smullen (hoop ik).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten