Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 2 maart 2013

Buvær

Zo heerlijk als het weer was tot afgelopen woensdag, zo slecht is het nu. Afgelopen donderdag begon het te waaien en later op de dag stevig te sneeuwen. De sneeuw op de veranda ligt nu op raamhoogte. Op Facebook kwam ik een paar keer het woord "buvær" (spreek uit als buuwer) en dat vind ik wel een goed woord voor dit soort weer.




Tot vrijdagmorgen viel er een cm of 30. Loreena wilde donderdagavond toch graag naar de skitrening. Maar toen ik net de skies in de auto had geladen, kreeg ik een smsje dat de trening afgelast was. Ik was er niet echt rouwig om, want met die wind leek me het niet echt een pretje. Vrijdagmorgen kon ik het erf niet af, er lag zo'n 30 cm sneeuw rond mijn autootje en daar ging hij toch echt niet doorheen.


Later op de ochtend brak de zon door en heeft Kjell Steinar het erf weer vrijgemaakt.


Ik besloot niet meer naar de yogastudio te gaan, maar in plaats daarvan kake te bakken voor zondag, de viering van Matjo's verjaardag. Matjo was vrijdagavond tegen tienen weer terug van zijn zakenreisje naar Roemenië. Alles was goed gegaan en ze hadden nog net op tijd het vliegtuig naar Røros kunnen halen, na een sprintje van een kilometer door de terminal op Gardermoen.

Vandaag, zaterdag, ben ik naar de yogastudio gegaan, de boekhouding wat bijgewerkt. En toen stonden ineens Ger en Gerda van Vlimmeren uit Håltdalen voor mijn neus. Die kwamen even kijken en bleven gezellig een kop thee drinken. Tegen 2 uur was ik weer thuis en om half 3 zijn we allemaal de auto ingestapt richting Hodalen, voor de verjaardag van Annelie, het dochtertje van Remco en Eleonie. Het waaide (en waait nog steeds) stevig, wat behoorlijk wat sneeuwduinen op de weg tot gevolg heeft. We zijn weer veilig thuis beland gelukkig, gewoon wat rustiger rijden, want je zag soms helemaal niets door de stuifsneeuw. Ja, hier is de winter nog niet voorbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten