Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 23 maart 2013

Bijna Palmzondag

Afgelopen woensdagochtend was het de allerlaatste keer Yoga voor gepensioneerden in Glåmos. Ik had voor de dames nog een cake gebakken, die ze erg lekker vonden. En zij hadden voor mij een fles wijn gekocht, wat ik totaal niet verwacht had en erg leuk vond. 's Avonds kwamen er 10 mensen naar de yogales en nu is het even geen yogales meer, want het is de komende week paasvakantie. En dan gaat heel Noorwegen op de ski.

Afgelopen donderdag heb ik mijn auto naar de garage in Tynset gebracht. Er is iets met de remmen. Helaas hadden ze geen leenauto voor me, dus zou ik met de bus terugmoeten. Op weg naar het busstation kom ik o.a. langs de Europris. Ik besloot een reep chocola voor mezelf te kopen, die ik in de bus lekker op zou kunnen smikkelen. In de Europris kwam ik Nico en Ineke tegen, de ouders van Tonny Ackermans uit Tolga. Ze zijn vorig jaar oktober ook in Tolga komen wonen. Ze boden met een lift naar Vingelen aan, dus ik was helemaal blij. Ze hebben me helemaal thuisgebracht en zijn nog even een kopje koffie blijven drinken. Erg aardig van me, dat ze zo'n eind om wilden rijden. Loreena was deze dag de hele dag met school bij het skicentrum op de Hummelfjell. Ze heeft lekker kunnen oefenen met haar snowboard.

Vrijdag ben ik met Matjo 's middags de auto weer op gaan halen. Onderweg stak er nog een hert over, gelukkig zag Matjo het op tijd. De auto was helaas nog niet klaar, maar ik kon hem wel meenemen voor het weekend en dan maandag weer terug. Het mannetje van de garage verwachtte dat de reparatie ongeveer een uur zou duren. En ik kon er gewoon mee rijden, volgens hem. Vooruit dan maar weer. Met 2 auto's zijn we vervolgens naar de Kiwi gereden om boodschappen te doen. Matjo is vervolgens met de boodschappen naar huis gereden en ik ben Loreena op gaan halen, die bij Elin de stallen had schoongemaakt.

Vandaag was het de voorbereidingsdag voor de Hodalen Hutspot. Vorig jaar was het de 1e keer dat dit evenement georganiseerd werd, dit jaar hebben Hein en Danielle de hele verantwoording op zich genomen. Ze hadden hulp van Thorbjørn en Ingrid (noorse vrienden), Peter en Ingrid, Nico en Ineke en wij vieren. Het was erg gezellig. Morgen de grote dag, hopelijk komen er veel mensen op af!

Hein, de chefkok

Matjo aan het uien snijden.

Danielle, de cheffin

Nico, Ingrid en Loreena
 

Koffiepauze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten