Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

dinsdag 12 maart 2013

Afgelopen week

Eerst de yoga. Vorige week maandag had ik 's ochtends ineens 3 gepensioneerde dames en dat was erg leuk om te doen. Ze waren zo enthousiast dat er gisterenochtend 7 dames voor mijn neus stonden. Hoog tijd om nieuwe yogamatten te gaan kopen en nog een paar klapstoelen erbij. Veel yogaoefeningen doe ik met de dames met behulp van een stoel.

's Avonds was een ander verhaal. Normaal heb ik 3 dames voor de zwangerschapsyoga, maar zowel vorige week als deze week kwam er maar eentje. De yogasessie daarna was nog minder: vorige week kwam er niemand opdagen en gisteren 1. Dus de komende tijd wat meer aandacht besteden aan reclame maken voor de maandagavond. De woensdagavonden lopen goed, elke keer 9 a 10 mensen, dus daar hoor je me niet over klagen.

Matjo is gisterenavond weer naar de skitraining in Tolga geweest, maar gisterenavond ging het helaas minder dan vorige week. Hij kwam niet in het ritme, dus na een uur is hij er een beetje gefrustreerd maar mee gestopt. Volgende week beter. 

Tino en Loreena hadden gisterenavond weer noorse les. Dat gaat erg goed, Jan Erik legt het goed uit en Loreena leert er in 1 avond meer dan in 3 maanden noorse les op school, zegt ze.

Tino heeft vorige week nog stage gelopen bij Hein en Danielle. Woensdagavond heeft hij thuis het avondeten nog klaar gemaakt:


Vrijdag mocht hij met Hein mee naar de FIAS (de vuilnisophaaldienst) om een vrachtauto te met reclameletters te beplakken. Tino heeft overigens het skivirus nu ook te pakken. Hij is vorige week woensdagmiddag met Loreena en mij gaan skieën op Olaberget en hij bleek een natuurtalent te zijn. Afgelopen zaterdag zijn we er weer met z'n drieën gaan skieën:


Helaas is de foto een beetje onscherp, want de lens bleek kapot te zijn, hij stelt niet meer scherp. Dat is gekomen door een valpartij van mij op de skies een week eerder en ik had het fototoestel rond mijn nek hangen op dat moment en daar kon de lens helaas niet tegen. Gelukkig hebben we nog een andere (tele)lens, dus we kunnen wel gewoon foto's blijven maken, alleen geen vergezichten meer.

Donderdagochtend hadden Loreena en ik een ouder/leerlinggesprek met haar klasselerares. Loreena's cijfers zijn goed, ze doet het nog steeds goed in de klas. Ze voelt zich alleen af en toe wat eenzaam op school en vindt het jammer dat ze na schooltijd zo weinig contact heeft met klasgenoten. Inger-Stiner, de klasselerares, zou proberen met wat meisjes uit Vingelen hierover te praten. Ze had het idee dat die meisjes zich helemaal niet bewust waren dat Loreena zich zo voelt. Loreena doet mee aan een liedjes schrijven cursus. Deze week is ze daar erg druk mee, want volgende week dinsdagavond moet ze het liedje ten gehore brengen. Ze heeft zelf een tekst geschreven over de brand in een theater in Rotterdam, waar ze toen met haar klas een voorstelling aan het bekijken waren. Haar muzieklerares heeft er een melodie bij gemaakt en volgende week gaat ze dit liedje dus zingen, met begeleiding van de schoolband, die bestaat uit een viertal leraren. Spannend voor haar hoor!

Vorige week donderdagavond ging de skitraining in Vingelen helaas weer niet door, deze keer omdat de leraar weg was. Maar ik merk wel dat hoe meer ik ski, hoe beter het gaat. Ik ben ook niet meer zo bang om naar beneden te gaan, mits de helling niet te lang en te steil is. Dus dat gaat vast helemaal goedkomen met dat skieën van me.

Afgelopen zondag zijn Matjo en ik heel ouderwets een zondagsritje gaan maken. Nou ja, ritje, zeg maar gerust rit. We zijn eerst naar Drevsjø gereden, bij de Zweedse grens, en toen een stukje terug en binnendoor naar Akestrømen. Dat ligt 20 km boven Koppang, dus we dachten, kom we zitten in de buurt van Marcel en Marieke, even bellen of ze thuis zijn. Dus zijn we daar nog maar even een kopje koffie gaan drinken. Marieke had nog wat boodschappen voor ons staan uit Nederland (daar waren ze begin februari geweest), dus konden Tino en ik weer lekker ontbijtkoek eten. Die nu weer al bijna op is, helaas. Volgende keer meerdere ontbijtkoeken bestellen, want die hebben ze hier niet. We waren rond half 6 weer thuis in Vingelen.
We zijn even gestopt op deze parkeerplaats in de buurt van het Femund meer.
 
Zitten op een bankje ging even niet.

Loreena en Tino hadden allebei nog geskiet zondag. Ze hebben hier thuis de skies onder gedaan en zijn al skieënd naar Olaberget geskiet (2 km) en daar hebben ze nog een stuk van de loipe gedaan en toen weer terug naar huis geskiet.

Vandaag is Tino een dagje met de school naar Savalen voor allerlei winteraktiviteiten. Hij kon kiezen uit alpineskieën, langlaufen en/of ijsvissen. Hij had nogal wat spierpijn in zijn liezen van al dat geski afgelopen weekend, maar heeft toch de skies maar meegenomen. Ben benieuwd wat hij gaat doen.

Loreena heeft a.s. donderdag een skitrip met de ungsdomsklassen (klas 8, 9 en 10), en heeft er erg veel zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten