Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

maandag 18 maart 2013

Skieën en Noorderlicht

Zaterdagmiddag zijn Loreena en ik gaan langlaufen op Olaberget, de skiloipe 2 km bij ons huis vandaan. Het ging er moeizaam dit keer, ik kwam bijna niet vooruit, omdat die skies telkens naar achteren gleden en naar boven was helemaal een toestand. Ook bij Loreena ging het wat minder dan anders. De volgende dag, zondag, zijn Matjo en ik dezelfde loipe gaan skieën. Dit keer op mijn eigen skies, want die heeft Loreena over het algemeen in gebruik. Ik gebruik de leenskies van een buurvrouw. Mijn eigen skies zijn waxvrije skies, die van de buurvrouw moet je wel waxen. En nu kwam ik erachter waarom het zaterdag niet zo goed ging. Er zat waarschijnlijk verkeerde wax onder de leenskies, want op mijn eigen skies ging het zondag dus wel goed. Voor Matjo was het de derde keer in zijn leven dat hij op de lange latten stond en hij deed het helemaal niet slecht!

 

De rest van de zondag hebben we heerlijk lummelend doorgebracht, want dat langlaufen is nog steeds behoorlijk vermoeiend. Maar de doorzetter wint, dus we geven niet op! Volgende week is het paasvakantie en dan gaan alle Noren på ski, oftewel skitochten maken. Nu maar hopen dat het weer zo goed blijft als de afgelopen weken.

En zondagavond waren we getuige het Noorderlicht! We konden het vanuit de huiskamer bewonderen. Het zat boven ons huis en was heel goed zichtbaar. Ik heb geprobeerd een paar foto's te maken met een hele lange sluitertijd. Dit is het resultaat:















Tja, nog niet echt super. Het gekke is dat het op de foto groener is dan in het echt. Gelukkig had een andere Nederlandse, die ook in Vingelen woont, ook foto's genomen, dus daar zet ik er bij deze ook een paar van hier op het blog:



 

We vonden het allevier behoorlijk spectaculair deze keer, zo duidelijk is het tot nu toe nog niet geweest.

3 opmerkingen:

  1. Zoiets ga je hier in Nederland niet snel zien zeg maar.
    Gaaf hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's
    Zijn ook fan van jullie blog.
    Wij hebben een vraag gesteld op jullie Facebook account.
    Heb je die al gelezen?

    Olaf en Lynette

    BeantwoordenVerwijderen