Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

woensdag 6 maart 2013

Verjaardag Matjo en elanden

Gelukkig was het weer afgelopen zondag een stuk beter, zodat de gasten met een gerust hart de weg op konden. Eerst arriveerden Peter en Ingrid, een half uurtje later gevolgd door Hein en Danielle. De laatsten hadden de dag daarvoor hun Hongaarse biggetje opgehaald ergens in Zuid-Noorwegen en doorgebracht naar Peter en Ingrid. Die gaan er voorlopig voor zorgen, totdat Hein een varkenshok heeft gebouwd. Ze hebben het biggetje Julia gedoopt en het is de bedoeling dat dit biggetje uitgroeit tot een groot varken en voor nageslacht gaat zorgen. Hieronder Hein met Julia:


Later op de middag arriveerden ook Remco en Barbara nog. Voor Barbara was het de eennalaatste keer dat ze in de nachtdienst in het ziekenhuis in Tynset moest werken. Eind maart is het de laatste keer dat ze er moet werken. Dus gaan we in april of mei een keer richting Skåbu, waar Barbara woont. Gaan we gelijk een weekendje en Balto mag lekker mee. De verjaardag was erg gezellig, iedereen bleef gezellig eten.

Tino heeft deze week een stageweek en hij mocht zelf kiezen waar hij dat wilde doen. Het hoefd niet direct iets met paarden of landbouw te zijn. Dus werkt hij 2 dagen bij mij in de huishouding en 3 dagen bij Hein en Danielle in de werkplaats. Dat huishouden doen gaat hem goed af. Stofzuigen, dweilen, wassen, strijken, hij doet het allemaal. Ook heeft hij een poging gedaan de veranda van de sneeuw te bevrijden, maar dat is wel een hele grote klus:

Uitzicht op de veranda: een grote sneeuwhoop.

 Tino bezig met een poging wat sneeuw van de veranda te krijgen.

En verder is het nu de periode van de elanden. Tino ziet ze regelmatig als hij 's ochtends in de bus zit in de buurt van Telneset. Hein en Daniellle, die nu midden in het bos wonen, zagen eergisteren op een open plek wel een groep van 8, gisteren zagen Hein en ik, op weg naar de koorrepetitie, op dezelfde open plek een groepje van 4 en Matjo kwam vandaag ook een groep van 8 elanden tegen tussen Os en Røros. Het blijft iets speciaals om die dieren gewoon ergens onderweg tegen te komen.

Vandaag geen yoga in Glåmos, Lindsey belde vanochtend dat ze het te slecht weer vond om mij dat stuk te laten rijden. Ik vond het eerlijk gezegd niet heel erg. Ik heb haar gelijk verteld dat ik na Pasen stop met de yoga in Glåmos. Het heen en weer rijden kost gewoon teveel tijd en al met al levert het heel erg weinig op. Ik wil me liever concentreren op de yogastudio en het aantrekken van meer klanten. Maandagochtend had ik voor het eerst 3 gepensioneerde dames op de Yoga voor gepensioneerden. Ik denk dat dit best een grote markt is en ik vind het ook een uitdaging om te proberen dit groepje flink te gaan uitbreiden. Het doel voor de komende maanden dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten