Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

maandag 4 februari 2013

Femundløpet 2

Gisterenavond heeft Loreena haar dugnadplicht (vrijwilligerswerk) weer gedaan voor de school, om geld in te zamelen voor de Rondanetocht na de zomervakantie. Ze had gekozen voor de buitenploeg, en haar taak was om, als er een slee met honden binnen was gekomen, voor de slee uit te rennen om de rustplaats aan te wijzen.

Bij de Sætershallen, met Matjo en Tino in het midden.

Loreena met Annelise Galaaen, die ook op Sneppen zit.


 
Het was behoorlijk frisjes, -15, en we kregen al snel hele koude tenen, dus zijn we binnen even op gaan warmen. Daarna  nog een paar foto's genomen en toen weer naar huis toe. Matjo is om half 1 's nachts Loreena op gaan halen. Ze had het leuk gehad en door dat rennen had ze het niet koud gehad. Tussendoor kon ze ook naar binnen om even op te warmen. Thuis had ik de webcam die bij de Sætershallen hing, op de pc en kon zodoende Loreena regelmatig zien.



 


Matjo heeft vandaag thuis gewerkt en ik had vandaag de 1e les yogales voor gepensioneerden. Ik had er niet veel ruchtbaarheid aan gegeven en had geen verwachtingen. Er kwam niemand opdagen, dus ben ik doorgereden naar de Sætershallen, om Mel Andrews binnen te zien komen. Ze kwam om 10.30 uur binnengereden bij het Sjekkpunkt in Tolga. Uiteraard foto's genomen en een filmpje, maar de lens van het fototoestel was niet helemaal open. Gelukkig is het toch goed te bekijken:
 
 
Ik ben naar de rustplaats gelopen om foto's te nemen en even met haar en Dennis, die haar helper is in deze race, te praten. Wat ik begreep is dat ze het in Søvollen even heel moeilijk had, maar de de trip naar Tynset en vervolgens naar Tolga heel goed verlopen zijn. In Søvollen heeft ze 1 hond uit het team moet laten, omdat die wat aan een van de polsen mankeerde en ook in Tufsingdalen heeft ze een hond uit het team moeten halen omdat die schouderproblemen had. Ze moet met minimaal 5 honden de finishlijn halen en dat zou dus moeten lukken, want ze heeft er nog zes.
 
Mel is binnen!
 


Dennis bij de honden.

Bij de rustplaats.

Mel voert de honden.

Overzicht over de rustplaats en de Sætershallen (het rode gebouw).

Rustende honden.
 
En nog wat foto's van bekende vrijwilligers:
Peter van Gastel
Ingrid van Gastel, Sindre Riise en Eleonie Pijl (de lens was een beetje beslagen)
Eleonie en Ingrid
 
 
Vanavond heb ik om 6 uur een les zwangerschapsyoga en daarna ga ik naar Loreena kijken, die het UKM gaat presenteren. Tino heeft vanavond zijn 1e noorse les van Jan Erik van 19.30 tot 21.00. Matjo brengt Tino en komt dan ook kijken. Ik neem Loreena mee, die er om 17.45 uur moet zijn. Na afloop gaan Matjo en de kids naar huis en rijdt ik naar Røros. Want tussen half 12 en 12 uur is de verwachting dat Mel dan aankomt in Røros. Ze heeft in Tolga een verplichte rustpauze van 8 uur, dus waarschijnlijk vertrekt ze weer rond half 7. 
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten