Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 16 februari 2013

Drukke dagen

Drukke week achter de rug. Wel weer even wennen, werken op maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag en dan ook nog maandag- en woensdagavond. Maar de yogalessen gaan nog steeds goed en ik vind het superleuk om te doen. Afgelopen week was het de 1e keer les op de maandagavond. Er kwamen 3 nieuwe dames op af, waarvan 2 uit Tynset. Twee zussen, waarvan de ene nogal skeptisch was, ze wist niet of yoga wel wat voor haar zou zijn. Na afloop was ze helemaal blij en beiden zeiden zich te verheugen op de volgende les. Super!

Woensdag was het de laatste keer de hatha yoga groep in Glåmos. Ik ga er wel verder met de yoga voor gepensioneerden, ik heb een groepje van 4 trouwe oudere dames, dus dat is de moeite wel waard. Na de wintervakantie hoef ik dus alleen van half 11 tot half 12 in Glåmos te zijn, i.p.v. van 10 tot 13 uur. Dat was gewoon net iets teveel van het goede, zeker ook omdat het zo'n 50 minuten enkele reis is.

In het winkeltje is het nog erg stil. Ik denk dat de mensen nog moeten wennen aan een winkeltje met alternatieve spulletjes. Ik heb wel al wat verkocht, voornamelijk aan yogaklantjes. Daardoor zit ik al boven mijn verkooptarget deze maand, dus toch niet slecht.

Afgelopen donderdagmiddag heb ik Evelien van de trein gehaald. Donderdagavond had Loreena skiles in Vingelen. Gratis georganiseerd door de bygdekvinnelag. Ze heeft mijn skies gebruikt, alleen waren de skistokken voor haar te lang. Behalve Loreena, waren ook Danielle, en buurvrouwen Vigdis en Grete er. Vigdis bracht Loreena terug naar huis, wat ons weer een ritje richting "centrum" scheelde.

Vrijdag zou Evelien eigenlijk een hondesleetocht gaan maken, maar het waaide te hard, dus dat ging niet door. In plaats daarvan is ze gewoon 15 km gaan lopen van ons huis naar de yogastudio in Tolga. 's Avonds zijn we naar Malmplassen gegaan voor een pizza-avond met quiz. Daar zijn de noren dol op. Peter en Ingrid waren Theo en Yvonne aan het helpen en Hein en Danielle kwamen gezellig bij ons aan tafel zitten. Gezellige avond, maar iets over tienen zijn we  naar huis gegaan. Evelien en ik vielen zo ongeveer om van de slaap, Evelien door de wandeltocht en ik door een nacht slecht slapen en het andere ritme van de afgelopen weken. Tijd voor vakantie!

Vandaag hebben Evelien en Loreena wel de hondesleetocht gedaan. Ze hadden prachtig weer. Ik heb ze vanochtend eerst naar Mel en Nigel in Kåsa gebracht en ben toen teruggereden naar Tolga, om een dagje in de winkel te staan. De spullen uit Nederland waren vrijdag eindelijk binnen en gisteren en vandaag heb ik alle spullen geprijst en uitgestald. Nu maar hopen op een goede verkoop!

Evelien en Loreena hebben het ontzettend naar hun zin gehad.


Toen ze net terug thuis waren (Matjo is ze op gaan halen), kwam buurvrouw Vigdis langs met skies. Ze had gezegd dat we de skies van haar dochter in Amerika konden lenen en kwam ze nu even brengen. Het zijn smeerskies, wat wil zeggen dat je ze met een soort wa in moet smeren. Doe je dat niet regelmatig, dan gaat het heel stroef. En dan heb je ook nog wax voor verschillende temperaturen. Ze heeft er wax bijgegeven voor temperaturen van -3 tot -8 en we kunnen de skies en skischoenen tot Pasen gebruiken. Helemaal super, dan kunnen Evelien en ik nog een skitochtje gaan maken en kunnen Loreena en ik in de weekenden ook samen op skitur. Wel zo gezellig.

Nu zitten we naar tv naar de Wereldkampioenschappen Alround schaatsen in Hamar te kijken. Hup Sven, hup Harvard! Dat de beste mag winnen.
En we gaan ons voorbereiden op de Røros Martnan, die dinsdag van start gaat. Maandagochtend komen als het goed is de paardensleen langs ons huis richting Røros. Maar daarover later in de week meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten