Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

woensdag 30 januari 2013

Lekker bezig 2

Afgelopen vrijdag heb ik dus inderdaad het kassablok in elkaar gezet, ik zal proberen er binnenkort een foto van te maken, het staat erg leuk vind ik zelf. 's Avonds had ik dan eindelijk het interview met de journalist van het Arbeidets Rett en daarna was het wervingsavond van Sneppen in Malmplassen. Loreena had een verjaardagsfeestje van 4 klasgenoten in de Fjellstue in Hodalen. Ze heeft het erg gezellig gehad en ik ook trouwens in Malmplassen.
Het weekend hebben we rustig gehouden. Matjo en Loreena zijn zondagmorgen nog gaan trainen in het fitnesscentrum in Vingelen.

Zondag begon het te sneeuwen en de temperaturen waren een stuk aangenamer. Eén nadeel: er was wel meer wind, wat het toch weer koud maakte. Ook maandag, dinsdag en vandaag viel er sneeuw. Dat mocht ook wel, want superveel lag er nog niet, zo'n cm of 20-30. Er is ondertussen weer een cm of 20 bijgevallen. De temperaturen blijven vrij zacht, tussen de -3 en -7 graden.

Maandagavond was de 1e zwangerschapsyoga les. Best wel spannend, want het is al een poosje geleden dat ik zwanger was. Mijn 1e kennismaking met yoga was trouwens toen ik 15 jaar geleden zwanger was van Loreena en op zwangerschapsyoga ging. Ik heb een heel goed noors boek over zwangerschapsyoga op de kop kunnen tikken. Er waren 3 aanmeldingen, er kwamen 2 dames opdagen. Ikzelf was niet heel erg tevreden over het verloop van de avond, ik moet er duidelijk weer inkomen. Hopelijk komen ze volgende week weer terug.

Maandagavond was ook de laatste noorse les. Jan Erik vindt dat we goed genoeg noors spreken en dat we geen lessen meer nodig hebben. Vanaf volgende week gaat Tino op maandagavond naar extra noorse les bij Jan Erik en de week daarop gaat ook Loreena mee. A.s. maandag gaat Loreena het UKM-festival in Tolga presenteren met nog 2 andere meisjes. Spannend voor haar. Het UKM is een soort talentenjacht voor jongeren, de 3 beste van een gemeente mogen naar het provinciale UKM. Vorig jaar mocht Loreena als deelnemer naar Hamar, omdat ze met haar groep tot de 3 besten van de gemeente behoorde. Dit jaar is ze dus presentatrice, konferensier, zoals ze het hier noemen.

Vandaag was het weer yogadag in Glåmos. De 1e groep maar 1 deelnemer, naast Lindsey, en bij de pensionisten dit keer maar 2. Net genoeg deelnemers om quitte te spelen vandaag. Maar na de les heb ik wel een ontzettend leuk gesprek gehad met de 2 gepensioneerde dames. O.a. over healing en chakra's. Eén van de dames bleek een healingsessie gehad te hebben en had daar veel baat bij.
Vanavond weer les in Tolga, ben benieuwd hoeveel er dit keer komen. Vorige week waren er 12 en dat is net op het randje qua aantal. Net teveel om iedereen aandacht te kunnen geven. 11 februari begin ik ook met een groep op de maandagavond, hopelijk verdeeld het zich een beetje over de beide avonden. Meest ideaal is 8 deelnemers per avond. We zullen zien.

Vandaag waren zowel Tino als Loreena in Tynset, voor de leerlingenbedrijvenbeurs. Tino met Storsteigen om mee te helpen en Loreena met Tolga Skole en het kantinebedrijf. Ze is blij dat het nu over is, want de samenwerking onderling verliep niet echt soepel.

Tino is om de week op vrijdagmiddag vrij en vanaf deze week gaat hij dan naar Danielle voor tekenles. Ook Loreena gaat vanaf volgende week op tekenles bij Danielle en dan op de dinsdagmiddag na schooltijd. Ze verveelde zich, en wilde graag weer eens wat met tekenen doen. En Tino liep een beetje vast met zijn tekenen. Verder werkt Loreena nog steeds elke maandag- en vrijdagmiddag na schooltijd een uur in de stallen bij Elin en op maandagmiddag na het werk nog paardrijles.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten