Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 19 januari 2013

Yogalessen en een nieuw bed voor Loreena

Afgelopen woensdag zijn de yogalessen weer begonnen. 's Morgens eerst in Glåmos. Eerst een Hatha-yogales en daarna voor de eerste keer Yoga voor senioren. Tijdens de eerste les waren er helaas maar 2 leerlingen, maar 1 was nieuw en was na afloop erg enthousiast, dus dat is weer positief. Daarna was het even spannend of er iemand op de seniorenyoga af zou komen. Tot mijn grote verrassing kwamen er 4 oudere dames binnen. De nieuwe leerling van de eerste les deed nog een keer mee, want haar moeder was 1 van de dames. Wat volgde was een gezellig uurtje yogales. De dames waren na afloop enthousiast, dus ik hoop dat ze de volgende week weer terugkomen.

Sammfunshus in Glåmos, waar de yogalessen gegeven worden.

's Avonds was het yoga in Tolga, voor de 1e keer in de nieuwe ruimte. Helaas had ik maar 2 leerlingen: Danielle en Kari. Volgens Kari was het voor velen te koud. We hebben inderdaad een erg koude week achter de rug en in Tolga is het nog kouder dan in Vingelen. Hopelijk volgende week meer leerlingen.

Vandaag zijn we met z'n vieren naar Tynset geweest, o.a. om een nieuw bed voor Loreena te kopen en het vinyl voor de yogastudio op te halen. We mochten de aanhanger van Kjell Steinar lenen en zodoende konden we ook het bed gelijk meenemen. Loreena is helemaal blij met haar nieuwe bed, een boxspring. Haar oude bed staat nu op het kleine logeerkamertje voor de eventuele logees. Het vinyl hebben we in de studio uitgerold en morgenmiddag gaan we het netjes leggen. De officiéle opening wordt 8 februari. Ik heb de burgemeester van Tolga, Ragnhils Aashaug (ja, we hebben een vrouwelijke burgemeester) gevraagd of ze de studio officieel wil openen en dat wilde ze erg graag. A.s. dinsdagmiddag ga ik eerst langs Knut Sagbakken van de gemeente om te praten over subsidie en daarna wip ik even bij Ragnhild langs om wat meer info te geven over de studio en winkel. Want er komt ook een klein winkeltje bij. Ik heb spullen besteld bij De Moeders Geuren in Nederland, maar het blijkt een beetje moeilijk te zijn om die hier te krijgen. Ze hadden het pakket verstuurd met een of andere vervoerder, maar toen moesten er bij de noorse grens bepaalde documenten overhandigd worden, die dus niet bij het pakket zaten. Dus is het pakket weer op de terugweg naar Nederland en gaan ze op zoek naar een vervoerder, waarbij ze die formulieren niet hoeven in te vullen. Kortom: dat gaat nog wel even duren. Dus heb ik bij een noorse groothandel van alternatieve artikelen een kleine bestelling gedaan, zodat ik toch wat spulletjes in de winkel heb liggen. Verder liggen ook mijn zelfgemaakte kussenhoezen er al. De winkel is er echt voor erbij, de hoofdzaak is de yoga.

Matjo en Tino zijn afgelopen dinsdag voor het eerst naar de Vingelen Trimrom geweest en hebben daar wat fitnessapparaten uitgeprobeerd. Morgenochtend gaan ze weer en gaat ook Loreena mee. Ik houd het maar bij de yoga.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten