Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

vrijdag 19 oktober 2012

Yoga in Glåmos

Afgelopen woensdagochtend ben ik begonnen met het geven van yogales via de Fjøsakademiet in Glåmos. Er kwamen 3 deelnemers en Lindsay, de eigenaresse van Fjøsakademiet, deed ook mee. Niet slecht voor de 1e keer en het ging goed. Glåmos is 50 minuten rijden hiervandaan, dus dat is te doen. Omdat dit via de Føsakademiet loopt, zijn de lessen ook duurder. 10% van de omzet is voor de Fjøsakademiet en de rest voor mij. Daar moet ik de huur van het Sammfunshus (gemeenschapscentrum) van betalen, maar dat is gelukkig niet al te veel. En verder natuurlijk de benzine.

Woensdagavond was het weer yogales in Tolga. Dit keer waren er 11 (!) deelnemers. We pasten net in de ruimte, dus het ziet er naar uit dat ik op zoek moet naar een grotere ruimte. Ook begreep ik van een paar vrouwen, dat er nog meer mensen belangstelling hebben, maar op woensdagavond is het ook trimmen en zwemmen. Dus is het misschien handig als ik naar de donderdagavond verhuis. Alleen kan niet iedereen van de huidige deelnemers op donderdagavond, 2 kunnen er dan niet. Dilemma. Eerst maar eens kijken of ik een grotere ruimte kan vinden voor de donderdagavond. Nog een optie is om toch weer 2 avonden in de week yogales te gaan geven, maar dat trek ik zelf niet. Maandag heb ik noors en dinsdag koor. Eén avond erbij is prima, maar 4 avonden in de week is teveel. Ik kijk wel wat er gaat gebeuren de komende week. Soms lossen dit soort dingen zich vanzelf op.

Loreena heeft gisterenavond een workshop songschrijven gehad via de Cultuurschool. Ze was er erg enthousiast over. Ze hebben de opdracht gekregen zelf een song te schrijven en de 10 beste mogen de zelfgeschreven song in maart ten gehore brengen.

Ik kreeg gisteren een uitnodiging van Ann-Kristin, mijn buurvrouw, voor een homeparty in woonaccessoires. Ik ben meegegaan en ook Eleonie en Danielle bleken er te zijn, gezellig. De homeparty werd gegeven in een prachtig, nieuw en groot tømmerhus. Een tømmerhus is een donkerbruin huis, gemaakt van grove balken. Het was een mooi huis en ook groot! Ik heb uiteindelijk niks gekocht, ik vond het te duur en de meeste spullen waren toch niet echt mijn stijl. In plaats daarvan heb ik vandaag, toen ik in Tynset boodschappen ben gaan doen, 2 leuke bloempotjes gekocht, voor minder dan de helft van de prijs van de bloempotjes gisterenavond. Tja, je bent een zuinige Nederlander of je bent het niet.

Eén van de 2 bloempotjes.
 
Morgenavond komen Mel en Nigel eten en dit weekend ga ik proberen een slagroomtaart te maken. Alvast een probeersel voor Tino zijn verjaardag volgende maand. Ben benieuwd, tot nu toe heb ik alleen maar cake en koek gebakken. Slagroomtaarten zie je hier niet, dus toch wel het proberen waard.

1 opmerking:

  1. Leuk om te lezen meis, dat het jullie zo goed gaat. Slagroomtaart bakken heb ik ook nog niet gedaan maar appeltaarten ze zijn niet aan te slepen bij de Noren. Ik bak ze voor SFO, buren, colegas haah, probeerde ook een rullerkake nou dat is nog een verhaal apart. Nou meis ga zo door vindt het erg leuk om te zien waar je mee bezig bent. Groetjes Corry fra Lunde x

    BeantwoordenVerwijderen