Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

vrijdag 26 oktober 2012

Een heleboel sneeuw

Goed begin van de winter: vanochtend lag er een cm of 40 sneeuw. Vrijdag is meestal boodschappendag, en ook vandaag was dat dus het geval. Eerst nog even met zuslief gechat (altijd gezellig) en toen Balto even snel uitgelaten. Het was ondertussen opgehouden met sneeuwen en de zon kwam door.
Stukje van de balustrade rond de veranda.
De zon was er eventjes.
Toen ik naar buiten ging, stond er een tractor naast ons huis en was iemand bezig in de sneeuw. Het bleek de vorige bewoner te zijn: Sacha Mitrovic. Ik heb maar even handen geschud met hem. Wel grappig: een neuroloog op een tractor. Sacha is een Duitser die in Tynset een succesvolle neurologenpraktijk heeft. Zijn oudste zoon Alexander zit bij Loreena in de klas.
Ik ben maar begonnen met auto uit te graven uit de sneeuw. Ik moest er dus zo'n 40 cm vanaf vegen en dat was even werk. Ook de sneeuw rond de banden maar even wat verwijderd. Sacha was inmiddels weer weggereden met zijn tractor, gelukkig maar, anders kon ik er niet uit met mijn auto.

Iets over half 12 ben ik richting Tynset gereden voor de boodschappen. De bedoeling was dat ik om 2 uur Tino van het busstation in Tynset zou oppikken. Ik was net voor 2en klaar met boodschappen doen, toen Tino belde. Of ik hem wilde op komen halen in Alvdal, hij had zich in de tijd vergist. De bus ging om half 1 i.p.v. om half 2. De eerstvolgende bus ging pas om half 4. Blij dat ik een eigen auto heb! Dus ben ik hem maar op gaan halen en toen weer terug, want hij had nieuwe winterschoenen nodig. Gelukkig zijn we daar snel in geslaagd. Hij heeft nu stevige, met bont gevoerde schoenen, bestand tegen Noorse winters.
Ons huis in de sneeuw
De weg voor ons huis richting Vingelen.

Rond half 4 waren we weer thuis en om 4 uur begon het weer te sneeuwen, en niet zo'n beetje ook. Om kwart voor 5 heb ik Loreena nog weggebracht naar paardrijles. Matjo was net thuis, dus kon ik zijn auto gebruiken, die was nog lekker warm. Bij de paardrijles kwam ik met de auto nog vast te zitten in de sneeuw. Met behulp van Loreena en Elin ben ik er weer uitgekomen.

Nu sneeuwt het nog steeds en als het zo doorgaat valt er nog eens 40 cm bij. Goed begin van de winter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten