Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

dinsdag 23 oktober 2012

Slagroomtaart

Jawel, ik heb helemaal zelf een slagroomtaart gebakken. In Nederland bakte ik hoogstens een cake en wat koekjes, nu heb ik de smaak helemaal te pakken. Voor Loreena haar verjaardag in september had ik al een chocoladetaart gebakken en aangezien Tino 22 november 17 wordt, vond ik het tijd om te proberen of een slagroomtaart me ook zou lukken. Ik heb een recept uit het kookboek van Henk Molenaar gebruikt. Dit kookboek heb ik ooit in de 80'er jaren eens gekocht of gekregen, dat weet ik niet eens meer. Ik moest in ieder geval 2 bodems maken, 1 van biscuitdeeg (de onderste), daarboven een laag slagroom en dan een bodem van moscovisch deeg. De laatste was nogal uit de kluiten gewassen, waardoor de slagroomtaart een beetje vreemde proporties kreeg:


Hij smaakte in ieder geval goed. De garnering komt bij de volgende taart.

Gisteren had ik een oudergesprek op school met de klasselerares van Loreena, met Loreena erbij, want dat is hier normaal, dat de leerling bij zo'n gesprek zit. Het gaat uiteindelijk over hem/haar. Loreena gaat, zoals ik als eerder had gezegd, erg goed. Haar noors wordt steeds beter, ze voelt zich een stuk meer op haar gemak in de klas, ze durft ook al haar vinger op te steken als ze een antwoord weet. En alle vakken gaan in het noors. Haar cijfers liggen tussen de 3 en de 5, op een schaal van 1 t/m 6. Dus gewoon goed. Haar lerares was ook erg trots dat ze voor de moeilijk Naturfag toets een 5 had gehaald.

Vandaag en gisteren was en is het mistig. En het wordt kouder, maar dat levert wel weer mooie plaatjes op. Dit ziet Loreena vanuit haar slaapkamerraam:


We hebben nu 2 kuddes schapen naast en achter het huis lopen. De ene kudde heeft geen bellen aan hun nek hangen, de andere wel. De kuddes zijn van bevriende boeren uit de buurt. Erg gezellig, dat geblaat en geklingel.

1 opmerking:

  1. Wauw wat een heerlijke taart en een heerlijk leven!! wat is het toch een prachtig land.

    BeantwoordenVerwijderen