Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 13 oktober 2012

Noors verjaardagsfeest en veiling

Afgelopen donderdag zijn we met z'n 3en op bezoek geweest bij Peter en Ingrid, wat zoals altijd weer gezellig was. Vrijdagmiddag zijn we Matjo van zijn werk op gaan halen en zijn we een beetje gaan rondneuzen in Røros en gelijk maar de wekelijkse boodschappen gedaan.

's Avonds was ik uitgenodigd door een buurvrouw die 70 geworden was. Ze had alle buurvrouwen uitgenodigd en dat waren er nogal wat. Niet iedereen was er, in totaal waren er 12 buurvrouwen en de dochter van de jarige Jet was er ook voor hulp. Ik ben met Ann-Kristin meegereden (de buurvrouw van de boerderij) en we hebben de volgende buurvrouw ook nog opgehaald, Turill, als ik het goed verstaan heb. Het feest begon om half 8 met 2 glaasjes Sandemann, ik geloof dat dat sherry is, maar zeker weten doe ik het niet. In ieder geval was het lekker. Daarna zijn we aan tafel gegaan. Danielle was er natuurlijk ook, want zij is ook 1 van de buurvrouwen. De jarige Jet, Grethe heet ze, had gevraagd of Danielle voor de catering wilde zorgen. Danielle had minestronesoep gemaakt en 2 heerlijke Pavlovataarten (schuimtaarten). De dochter van Grethe had 2 lekkere ronde broden gebakken voor erbij. Eerst 2 rondes met soep met brood en een heleboel wijn. Je had je glas nog niet leeg, of het was alweer volgeschonken. Na de soep en het brood zijn we met z'n allen in de kamer gaan zitten en konden we ons tegoed doen aan de heerlijke taart, koffie en zelfgemaakte kruidenlikeur. Behalve de Pavlovataart was er ook appelgebak en lefser met suiker. Ook dit keer weer 2 rondes, incl. 2x likeur. De avond duurde tot een uur of 1 en om half 2 lag ik in mijn bedje.......

........om er vanochtend om half 8 weer uit te komen. Want ik had me aangemeld om te helpen met verkoop van koffie en kake bij de veiling in de Sætershal vandaag. De opbrengst gaan naar de kas van het koor. Om 8.45 uur ben ik weggereden van huis, eerst Danielle opgehaald, want die moest nog werken vandaag. We zaten allebei nogal suf en duf in de auto, van al die alcohol gisterenavond en het korte nachtje. Ik heb de hele ochtend koffie gezet en kake gesneden en af en toe wat verkocht. Behalve ikzelf, waren er nog 3 dames van het koor. Eén van hen komt uit Hodalen en ging een heel verhaal tegen me afsteken. Ik verstond er geen woord van met mijn suffe hoofd. Gelukkig ging het aan het eind van de ochtend beter. Eén van de andere dames had een oude koffer gekocht bij de veiling, die vol bleek te zitten met allerlei lappen. Een aantal waren het bekijken niet meer waard, maar er zaten ook leuke dingen tussen. Ik heb er wat van gekregen, toen ik vertelde dat je er mooie kussenovertrekken van kan maken. Dus ik kan aan de slag voor de kerstmarkt in Øversjødalen op 17 november a.s., want ik heb me, via Ingrid, daar aangemeld voor een kraampje. Hopelijk kan ik daar wat kussenovertrekken slijten.

Om half 1 vanmiddag was ik klaar met koffie zetten in de Sætershal en heb toen Danielle weer opgehaald, die intussen klaar was met de inlijsting die vandaag af moest. Toen ik thuis kwam, had Matjo de kelder voorzien van isolatiemateriaal. De winter is in aantocht en dan is dat wel noodzakelijk om het in huis een beetje warm te houden. Hij heeft ook nog een rolgordijn voor het raam in de badkamer gemonteerd, dus nu kunnen we ongezien douchen. En verder heeft hij nog de laatste dozen naar de kelder gebracht, dus het huis is nu nog opgeruimder, ahum. Voor zover je van een opgeruimd huis kunt spreken met 2 kids, 1 hond en 4 katten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten