Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

maandag 24 september 2012

Sjiek gezelschap en yoga in Glåmos

Gisteren eind van de middag arriveerden Peter en Ingrid met Tino. Ze hadden Tino opgepikt bij Dennis op de weg naar ons toe.  Matjo en ik hadden al van alles lekkers klaargemaakt voor het avondeten en rond 17.15 uur arriveerde ook Barbara. We hadden wat nieuwe recepten uitgeprobeerd, o.a. een hartige taart met spinazie, en dat bleek bij iedereen goed in de smaak te vallen. Ik had 's middags ook nog rode bessen geplukt voor de fruitsalade, die ik als toetje gemaakt had. Ann-Kristin, de buurvrouw, had gezegd dat we zoveel mochten plukken als we wilden, omdat ze veel te veel had. Nou, als zuinige Nederlander laat je je dat geen 2x zeggen!


Het avondeten was erg gezellig en we hebben lang nagetafeld. Rond half 9 arriveerde ook Dennis. Die kon niet mee-eten, vanwege het melken van de koeien. Barbare is om 21.15 uur weer weggegaan , want om 22.00 uur begon haar nachtdienst in het ziekenhuis in Tynset. Peter, Ingrid en Dennis zijn tegen 22.30 uur weggereden, na een gezellige avond.

Vandaag ben ik naar Glåmos geweest om te praten met Lindsey, de dirigente van het koor. Ze heeft ook nog de Fjøsakademiet, wat zoveel betekend als de stalacademie. Hier geeft ze o.a. cursus "Ik kan niet schilderen", waar mensen die denken dat ze dat daadwerkelijk niet kunnen, les krijgen in schildertechnieken e.d. Haar dochter heeft wel eens een yogacursus gegeven, maar die woont nu in Engeland. Er is blijkbaar wel interesse voor en ze had me al eens gevraagd of ik ook een yogacursus in Glåmos wilde gaan doen. Nu ik een eigen auto heb, kan dat, want Glåmos is toch een klein uurtje rijden hiervandaan. Om een lang verhaal kort te maken: zoals het er nu naar uit ziet, begin ik na de herfstvakantie (week 41) met yogales in Glåmos, via de Fjøsakademiet. Dit houdt in dat ik huur betaal voor de ruimte en wat administratiekosten voor o.a. vermelding op hun website. Verder kreeg ik nog de tip van noorse kennissen om een berichtje naar de regionale kranten te sturen dat ik met yoga ben begonnen. Misschien dat er dan een stuk in de krant komt hierover, wat dan weer gratis publiciteit betekent. Dus dat staat voor morgen op de agenda.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten