Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zondag 16 september 2012

Lokal Mat Dag Tolga

Gisteren werd voor de 2e keer de Lokal Mat dag georganiseerd. Mat = eten, dus een dag in het teken van lokaal voedsel/eten. Op de erven van de oude boerderijen in de Gamle Gata (Oude Straat) stonden allerlei stands opgesteld, waar locale voedselproducenten hun etenswaren te koop aanboden. Er stonden o.a. 2 rendierslachtbedrijven, een stand van de Internationale Raad, die allerlei exotische soepen te koop aanboden, stands van de verschillende vrouwenverenigingen uit de omgeving, stands van verenigingen, waarvan de leden allerlei lekkers gebakken hadden, dat te koop werd aangeboden. En ook een Nederlandse stand, bemand door Eleonie, die pannekoeken stond te bakken, Miranda, die zelf eierkoeken had gebakken en Hein en Danielle met hun stroopwafels.

Het erf, waar de Nederlandse stand stond (in het midden).

Ook het Sneppen koor was actief met een zangerscafé: er werd koffie, Sneppenbier (zonder alcohol) en gebak verkocht en om half 2 heeft het koor nog een half uur gezongen.

Matjo heeft Loreena en mij 's ochtends naar Tolga gebracht. Loreena werd om 10 uur in Vidarheim verwacht, waar ze met het Skolekorps en het grote korps om half 11 richting Malmplassen moest marcheren. Ik had vrijdag nog een 30 muffins gebakken voor verkoop door het Skolekorps. De leden konden, als ze wilden, bij de stand alleen of met een klein groepje nog allerlei liedjes spelen, waar ze geld mee konden verdienen voor het korps. Loreena had zich, vanwege haar verjaardag, hier niet mee bezig gehouden. Een mens kan nu eenmaal niet alles. Dus hebben we, toen het marcheren afgelopen was, de koffer van de hoorn opgehaald bij de stand en zijn teruggelopen naar Malmplassen. Daar heeft Loreena haar korpsuniform omgewisseld voor gewone kleding, de koffer hebben we in Malmplassen laten staan en toen zijn we een aantal stands gaan bekijken. Bij 1 van de stands verkochten ze o.a. zelfgemaakte naambordjes. Loreena en ik vonden er eentje zo leuk, dat we het gekocht hebben. Onze namen werden er gratis opgeschilderd en na 2 uur konden we het ophalen.


Om 11.45 uur moest ik in gaan zingen in het oude schoolgebouw. Ik kwam Kari tegen, die een ritje met paard en wagen regelde voor ons. Ook Loreena en Jildou konden mee.


Na het inzingen zag ik Loreena al lopen en zijn we verder gaan kijken. Veel tijd hadden we niet, want om 13.30 uur moest ik zingen met Sneppen en daarna was ik nog ingedeeld om loten te verkopen. En om 15.00 uur was de Lokal Mat dag alweer afgelopen. Matjo en Tino waren ondertussen ook gearriveerd. We zijn met zijn vieren nog een paar erven overgelopen. Uiteraard hebben we pannekoeken, stroopwafels en eierkoeken gekocht. Matjo had nog 20 extra stroopwafels besteld om te trakteren op zijn werk a.s. vrijdag. Om 13.15 uur ben ik naar de Dølgården gelopen, waar we (Sneppen) een superleuk optreden hebben gegeven in de open lucht. Er was veel publiek en we hadden er allemaal lol in.

 
 
Toekijkend publiek, o.a. Peter en Ingrid van Gastel
 
Tino, Loreena en Jildou
 

Na afloop van het optreden heb ik nog loten verkocht. Zelf had ik er ook vijf gekocht en jawel, ik had prijs: 2 flessen Sneppenøl en een vrijkaartje voor het kerstconcert in december. Kan Matjo gratis naar het concert. Matjo en de kids waren naar de muziekwinkel geweest om te kijken hoeveel een hoorn en basgitaar zou kosten. Het bleek allemaal in de aanbieding te zijn, zeer aantrekkelijke aanbiedingen zelfs. En aangezien we een klein bedrag van de belasting terug hadden gekregen, heeft Matjo voor Loreena de hoorn en voor Tino een basgitaar gekocht. Om 15.00 uur zijn we weer terug naar huis gereden. Tegen vijven kwam er nog een auto het erf opgereden, het bleken Hein en Danielle te zijn, die de stroopwafels kwamen afleveren. Ze hadden het harstikke druk gehad en de hele dag stroopwafels staan bakken en verkopen. Een geslaagde dag dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten