Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

donderdag 6 september 2012

De 1e yogales

Gisteren de hele dag met spanning in mijn lijf rondgelopen voor de 1e yogales gisterenavond. Er is weinig uit mijn handen gekomen gisteren. Matjo heeft gisteren thuis gewerkt, zodat ik de auto overdag kon gebruiken. Ik moest namelijk bij de gemeente de sleutel ophalen van de Sætershal en dat kon alleen tussen 9 en 15.30 uur. Ik ben gelijk maar even bij de bank langsgegaan om de kinderbijslag op te halen. Ik krijg iedere maand een acceptgiro, waarmee ik naar de bank moet. Daar kan ik kiezen om de kinderbijslag op mijn bankrekening te laten schrijven of contant laat uitbetalen. Verder nog wat kleine boodschapjes bij de Coop en een kaart verstuurd naar een neef in België, die onlangs vader is geworden. En als laatste nog even langs de werkplaats van Hein en Danielle. Ik mocht van Hein spul gebruiken om de lijmresten van de auto te krijgen. Begin van het jaar viel het tankklepje eraf en Matjo heeft het een hele tijd met tape vastgeplakt. Ondertussen is het gerepareerd, maar er zaten nog een heleboel lijmresten op. Die zijn er nu ook af. Verder nog wat geevalueerd over afgelopen zaterdag. H&D hadden hele leuke reacties gehad, 1 ervan was dat ze het vooral moesten blijven doen en dat de aanloop alleen maar meer zou worden, want ze moeten hier nog wat wennen aan dit soort evenementen.

Gisteren is er ook een monteur van Eidsiva langsgeweest, die de modem voor ons heeft geinstalleerd. We hebben nu weer fatsoenlijk internet. Geen 5 minuten meer wachten tot de facebookpagina op het beeld staat, gelukkig. De kids waren zo blij, dat ze gelijk vanalles gingen downloaden. Helaas, dat ging dus verkeerd. We zitten op een analoge lijn en 's avonds zitten er meer mensen op, dus lagere snelheid. Tja, je moet er wat voor over hebben om in een buitengebied te wonen.

Gisteravond dan de 1e yogales. Matjo en Tino zijn meegereden. We waren erg vroeg, om 6.45 uur waren we er al. De mannen hebben meegeholpen de stoelen op te stapelen en de tafels aan de kant te zetten. Tegen half 8 arriveerde de 1e, al snel gevolgd door nog 4 dames. De 6e was een beetje te laat, maar kwam dan ook uit Alvdal. 1 van de dames bleek half nederlands te zijn. Haar moeder woont nog in Amersfoort en ze sprak ook behoorlijk goed nederlands. Ik had een heel draaiboek gemaakt, zodat ik niks zou vergeten. De bedoeling was dat ik de oefening eerst voor zou doen en het dan zou vertellen (lees oplezen in het noors :-)), maar dat bleek niet lekker te werken. Dus ben ik al snel overgegaan met samen de oefening doen en gelijk vertellen wat ze moesten doen. Dat bleek best wel eens moeilijk te zijn. Ik klets best al behoorlijk noors, maar dit was even wat moeilijker. De afsluitende meditatie was in ieder geval een succes, ik kreeg van 1 een reactie van "dat was heerlijk" met een diepe zucht erachter. Ze riepen alle 6 "tot volgende week" toen ze weggingen. Als het goed is, komen er volgende week nog een paar mee, die deze week niet konden.

Al met al ben ik redelijk tevreden. Ik denk dat ik iets teveel van mezelf verwacht en het me daardoor te moeilijk maak. Vooral wat het noors spreken betreft. Maar de kop is eraf en ik denk dat het wel gaat lopen hier.

Toen we vanochtend uit bed kwamen, bleek het behoorlijk koud te zijn. Net onder de 2 graden. Gisteren is de temperatuur niet boven de 6 graden uitgekomen. Tegen de tijd dat Loreena naar school moest, kwam er natte sneeuw uit de lucht. Dat mag van mij nog wel een maandje wachten! Maar ja, we wonen nu eenmaal in een berggebied en dan kan je dit soort weer verwachten. Gelukkig scheen even later de zon en nu (om 10.15 uur) is het 5 graden. Volgende zouden de temperaturen weer wat hoger uit moeten vallen, volgens de weersverwachting, maar dat weet je hier nooit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten