Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

donderdag 20 september 2012

Auto

Vertelde ik de laatste keer dat de kids allebei een muziekinstrument hadden gekregen, we hebben ook nog wat voor mij gekocht, namelijk deze:


Een Hyundai Accent 1.3 uit 1998, om precies te zijn. En ik ben er helemaal superblij mee! Het maakt het leven weer een stuk makkelijker. Ik kan nu door de week naar Tynset om de wekelijkse boodschappen, zodat we op zaterdag andere dingen kunnen doen. Lekker wandelen bijv.

Vandaag ben ik ermee naar Tolga gereden met Tino. Die moest naar de tandarts en dat betekent dat hij de hele dag vrij is. De busverbinding met Alvdal is dermate slecht, dat er niks anders opzat. Er gaat om 12.30 uur en om 15.30 uur een bus vanuit Alvdal richting Tynset. En hij moest om 11.45 uur bij de tandarts zijn. De school deed daar niet moeilijk over, want dit soort dingen komt vaker voor.

2 oktober is er weer een vergadering met de PPT (schoolbegeleidingsdienst). We gaan dan met z'n allen kijken wat voor niveau onderwijs Tino precies nodig heeft, want daar worstelen ze een beetje mee op Storsteigen. Tino blijkt, tot ieders verrassing, het veel beter te doen dan we allemaal hadden verwacht. Hij is dan ook erg gemotiveert, wil dat diploma halen en dan terug naar Nederland. Dan zijn we 3 tot 4 jaar verder en dan kijken we wel of hij nog steeds terug wil. Hij zit nu in een speciaal groepje met 2 meisjes, maar zijn niveau is stukken hoger. Hij verveelt zich dus nogal eens op school en dat is niet de bedoeling, daar is hij het zelf ook helemaal mee eens. Engels kan hij al meedoen met de klas en ook zijn wiskunde gaat beter dan verwacht. Alleen het noors. Hij begrijpt al veel, maar praten blijft moeilijk. Dus moeten we, Storsteigen, PPT en wij, een oplossing zien te vinden hiervoor. De school doet er alles aan, dus dat moet goedkomen.

De yogalessen gaan redelijk. Vorige week in Vingelen waren er 8, maar gisterenavond in Tolga maar eentje. Die had dus privéles. Ik denk dat ik nog wat aan marketing moet gaan doen. Morgen ga ik de wekelijkse boodschappen halen in Tynset en dan plak ik gelijk overal folders op. En in de regionale krant (Østlendinge) kun je een soort herinneringsboodschap plaatsen over activiteiten die plaats vinden. Als ik het goed gezien heb, is dat gratis, dus ook de moeite van het proberen waard.

En verder is de winter hier in aantocht. Gisterenochtend veel sneeuw, behalve in Vingelen. Wel in Røros:

En ook berichten op Facebook over 20 cm in Hodalen, dat ligt aan de andere kant van de Hummelfjell. Vanochtend om 7 uur was het -2, nu 9 graden. Vandaag gelukkig veel zon en mooie vergezichten met besneeuwde bergtoppen.
 
 

1 opmerking:

  1. Wat een gave bak joh! Dat maakt het leven inderdaad een stuk gemakkelijker dus kan me voorstellen dat je er erg van geniet.

    Tof dat het met Tino ook goed gaat. Beter dan verwacht zelfs, als het over school gaat. Valt er toch wat van je schouders af als ouder zijnde... denk ik.
    Hoe is het met zijn gitaar spelen / spel? Elke dag oefenen of zo af en toe wat aankloten? Misschien dat gitaarles wat voor hem is... en dan (had ik dat maar ooit gedaan) voornamelijk klassieke muziek of zo?

    Jammer dat de interesse in je Yoga-lessen nog niet is dat wat je zou willen dat het was. Maar de aanhouder wint, toch?

    Anyway... groetjes aan heel de fam. en tot een volgende 'blog reactie' ;)

    Groetjes Frank.

    BeantwoordenVerwijderen