Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

vrijdag 10 augustus 2012

Korte update

Omdat we nog geen internet in het huis in Vingelen hebben, heb ik een verslag gemaakt in Word, zie hieronder:

 Afgelopen maandag heeft het de hele dag geregend. Dus niet buiten op de veranda zitten, maar uitpakken geblazen. En wassen, want de badkamer lag vol met vuile was. We hebben begin van de middag ook nog een lading gehaald uit Tolga. En zijn nog naar Tynset gereden voor o.a. een badkamerkastje. In Tolga hadden we wat meer kastruimte in de badkamer dan in Vingelen. Dus kon ik mijn badhanddoeken nergens kwijt. Tino heeft het kastje in elkaar gezet, wat hij keurig heeft gedaan. Hieronder zie je Tino bezig en het resultaat.


 Bij het uitladen van de spullen, kreeg ik de achterklep van de auto niet open. Het leek wel of het bovenste gedeelte verschoven was. Ik durfde de boel niet te forceren. Matjo wel, die deed hem gewoon open, waardoor het bovenste stuk eraf sprong. Gekke auto. Matjo heeft dat gedeelte met ductape weer vastgezet. Voorlopig lukt het zo wel weer. Over de auto gesproken: vorige week is Matjo er nog mee naar de garage geweest voor het raam aan de bestuurderskant, dat ineens zomaar open en/of dicht ging. Het motortje in het portier bleek stuk te zijn. Het kan eventueel (tweedehands) vervangen worden. Voorlopig is het raam weer omhoog. We moeten nu van het raamknopje afblijven, want het raam kan nog wel omlaag, maar niet meer omhoog. Nou ja, voor ons is een auto een vervoersmiddel, dus zolang de auto blijft rijden, moet het maar.
Dinsdag was het heerlijk weer. Veel buiten op de veranda gezeten dus en genoten van de zon, de stilte en het uitzicht. En weer verder uitgepakt natuurlijk. Matjo is deze dag weer aan het werk gegaan. Na zijn werk is hij nog even wat boodschappen gaan doen en nog spullen gaan ophalen in Tolga.

Woensdag was qua weer een wat mindere dag. Gelukkig kon ik aan het eind van de middag nog wat zonnestraaltjes meepikken op de veranda. Ook donderdag veel bewolking en af en toe een bui. Maar ook zon tussendoor.
’s Ochtends is het af en toe wat fris in huis, dus een mooi moment om de houtkachels eens uit te proberen. We hebben er nu 2: 1 in de keuken en 1 in de woonkamer. Nou, ze doen het beiden prima. De warmte trekt ook lekker door naar boven, wat wel zo lekker is. Dan hoeven we komende winter de elektrische verwarming niet al te vaak aan te doen.

Tino is woensdag nog naar het huis in Tolga gefietst. Hij wilde wat dingen opzoeken op het internet. Dus heeft hij mijn laptop meegekregen en is hij op de nieuwe mountainbike weggereden. 14 km naar Tolga. Tegen enen is hij weggereden en om 4 uur was hij weer terug. Hij was niet erg positief over de fietstocht. Het was veel te zwaar, moest verboden worden, een marteling, pijn op zijn borst enz. Mijn reactie: goed voor je conditie!
Het uitpakken vordert gestaag. De slaapkamers van de kids en onze slaapkamer zijn al helemaal klaar. Ook de keuken is klaar, de badkamer en de woonkamer. Alleen mijn toekomstige praktijkruimte nog, daar ben ik vandaag (donderdag) aan begonnen. En dan alle foto’s en schilderijen nog ophangen en alle accessoires nog een plekje geven. Vanavond de laatste karlading uit Tolga halen en dan nog wat zakken met aarbeiplanten nog een keer halen met de auto. Matjo heeft aardbeiplantjes gepland in zakken potgrond. Gaten in de zak, plantjes in de gaten en klaar was Matjo. Ze groeien goed, gisteren had Matjo de eerste zak meegenomen en daar hadden we onze 1e rijpe aardbei.

Ik heb Loreena gevraagd of ze het goed vond en of ze wilde dat ik het volgende nieuwtje op dit blog zou zetten en ze vond het prima. Ze is afgelopen zondag voor de allereerste keer ongesteld geworden. Ja, ja, kleine meisjes worden echt wel groot!
Zodra het huis helemaal is ingericht, maak ik foto’s en verschijnen ze wel op dit blog. Verder is het echt genieten van de rust hier. Het huis is ook heel licht, zeker vergeleken met het huis in Tolga. Heerlijk!

De katten hebben het overigens ook prima naar hun zin, hieronder zitten ze netjes op een rij hun avondeten op te smikkelen.



En hieronder nog een mooi uitzicht vanuit onze woonkamer op de Hummelfjell bij avondlicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten