Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 18 augustus 2012

Ingericht en einde zomervakantie

Bijna alle dozen zijn inmiddels uitgepakt, alleen op het kleine kamertje boven staan er nog een aantal. Maar die komen wel de komende weken. Hieronder een paar foto's van de binnenkant van ons huis:

De kamer van Loreena


De woonkamer

De keuken

In de map 'Foto's en filmpjes augustus 2012' zijn nog meer foto's te vinden in en rond ons huis.

De internetperikelen zijn nog niet opgelost. We gebruiken nu zo'n umts-stick, die Matjo leent van zijn werk, zodat we 's avonds en in het weekend toch op het internet kunnen.

Gisterenmiddag is Femke nog langs geweest. Peter en Ingrid zitten nog in Nederland om hun 1e kleinkind te bewonderen. En 's avonds zijn Hein en Danielle langs geweest. Ze wonen aan dezelfde weg als wij, alleen 4 km de andere kant op, in Vingelen zelf.

A.s. maandag beginnen de scholen weer. Loreena wordt rond 7.45 uur opgehaald voor de deur door een taxi, die haar afzet bij de school in Vingelen. Daar stapt ze over op de schoolbus naar Tolga. Ook Tino zou opgehaald worden door een taxi, die hem naar Tynset brengt. Daar stapt hij over op de bus naar Alvdal. Maandag krijgen ze op school hun vervoerspas. En alles is gratis. Ik had afgelopen donderdag gebeld met Hedmark Trafikk, die dit allemaal regelt. Ik wilde toch wel graag weten hoe laat die taxi's voor de deur staan. Volgens Hedmark Trafikk zou het taxibedrijf contact met ons, maar ik heb nog steeds niks gehoord. Ik heb ook geen gegevens van het taxibedrijf, dus kan zelf ook niet bellen. Van de vorige bewoners van ons huis weet ik dat de taxi voor Loreena rond 7.45 uur voor de deur staat, omdat hun zoon in dezelfde klas zit als Loreena. Van de taxi voor Tino weet ik nog niks. Als die niet op tijd voor de deur staat, breng ik Tino met de auto naar Tynset. Matjo gaat dan wat later naar zijn werk. Echt op zijn noors allemaal. Soms krijg ik er wel eens een beetje de zenuwen van. Maar zoals altijd, zal het ook dit keer allemaal wel goedkomen.

1 opmerking:

  1. Het is van binnen al even mooi als van buiten jullie nieuwe huis. Al heb ik het deze zomer dan maar van op een afstandje gezien.
    Kan me voorstellen dat dat heel moeilijk wennen is op zijn Noors, vantevoren niks zeker.. maar uiteindelijk komt alles wel in orde. Heerlijk ontspannen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen