Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zondag 5 augustus 2012

Dag 4 van de verhuizing.

Gisteren was het de 4e dag van de verhuizing. Dit keer met hulp van Peter en Ingrid en Marcel en Marieke. 's Ochtends heb ik eerst de katten in hun vervoersmandjes gestopt. Dat ging vrij vlot, zelfs Schuddekop had ik zo in haar mandje. Rond half 11 's ochtends waren de hulptroepen gearriveerd. Marcel werd direct door Matjo aan het werk gezet om even, samen met hem en Peter, een kast in de kar te laden. Daarna eerst koffie met kake, want Marcel en Marieke hadden er toch een rit van bijna 2 uur opzitten. Na de koffie kon het grote vol laden beginnen.
Marcel, Peter (in het midden) en Matjo bezig met de spullen vast te binden.
Ingrid, Marieke en Loreena in overleg.
Tino had opdracht gekregen van Matjo om mij te helpen en heeft al het servies voor me ingepakt. Ik heb ondertussen al het eten wat nog in de kastjes stond in dozen gepakt. Marieke en Ingrid hielpen de mannen mee met sjouwen en het vol laden van de kar en auto's. Tegen twaalven reden we allemaal richting Vingelen.

Iedereen hielp mee de boel zo snel mogelijk uit te laden. Tussendoor even een kop koffie en tulband van Marieke, die ze speciaal voor deze dag had gebakken. Daarna reed iedereen, behalve de kids en ik, weer terug voor de volgende lading. Ik ben begonnen met uitpakken en Tino en Loreena gingen verder met hun eigen spullen uitpakken. Tegen 2 uur arriveerde de 2e lading. Balto was er dit keer ook bij. Ingrid vertelde dat hij in de auto sprong en er niet meer uit wilde. Alsof hij zeggen wilde: en nu ga ik ook mee! Ook nu eerst weer alles uitladen en toen was het tijd voor lunchpauze. Ik had voor broodjes en pølser gezorgd en nadat iedereen zijn bord vol had geladen, werd alles op de veranda opgegeten. Het was ondertussen heerlijk weer geworden en iedereen genoot van de zon, rust en het uitzicht. Want daar was iedereen het wel over eens, het was een geweldige plek.

Toen ging iedereen, behalve ik, weer terug voor de 3e lading. Ik ben weer verder gaan uitpakken. Bij terugkomst van de verhuisploeg, waren ook de katten erbij. Die arme beesten hadden de hele dag in hun mandjes gezeten en het was onvermijdelijk dat ze er ook in geplast hadden. Erg lekker rook het dan ook niet, maar het kon even niet anders. We hebben de mandjes in de praktijkruimte gezeg en opengedaan. De praktijkruimte heeft 2 deuren, 1 naar de badkamer en 1 naar de woonkamer. De beide deuren dichtgedaan, zodat ze niet konden ontsnappen.

Matjo had het na de 3e lading wel gehad. Daarom werd besloten niet een 4e keer nog te rijden. De belangrijkste en zwaarste spullen stonden nu in Vingelen en daar ging het om. Peter en Ingrid besloten naar huis te rijden. Ik heb spaghetti gekookt en hebben met Marcel en Marieke vervolgens nog lekker zitten eten.

Daarna zijn Marcel en Marieke weer terug naar Koppang gereden.
Peter en Ingrid, Marcel en Marieke: ontzettend bedankt voor jullie hulp, zonder jullie was het niet gelukt! Dennis: bedankt voor het lenen van de aanhangwagen!

's Avonds ben ik nog verder gegaan met uitpakken en heb de bank voorzien van een nieuwe hoes. Het lijkt wel een nieuwe bank!

Hieronder nog wat foto's van de boerderij en ons huis:




Vannacht voor het eerst geslapen in het huis in Vingelen. Wat een rust! Geen continue geruis meer van de waterval, maar zacht getik van de regen op het dak. De komende week gaan we verder uitpakken en nog een paar keer terug naar Tolga voor de laatste spullen en de laatste schoonmaak. Even een week geen internet, want in Vingelen hebben we pas vanaf de 13e weer internetverbinding.


1 opmerking:

  1. Hoi Colinda,
    heel veel geluk in je nieuwe huisje, het lijkt me echt perfect daar! Ziet er geweldig uit... groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen