Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

woensdag 21 september 2011

Spannend!

Matjo heeft vandaag om 12 uur zijn sollicitatiegesprek gehad. Toen ik hem net belde, vertelde hij dat het erg goed gegaan was en dat hij zojuist was gebeld voor een 2e gesprek volgende week in Oslo. Het gesprek zou eigenlijk 3 kwartier duren, maar dat werd een uur langer. Kortom: het ziet er heel positief uit!

Stiekem ben ik al aan het kijken in de omgeving van Røros naar woonruimte. In de gemeente Tolga bijvoorbeeld staan een aantal huizen te huur, waaronder een heus boerderijtje met schuur. Het ligt wel naast de spoorlijn, maar om voorlopig te huren zou geweldig zijn. In Alvdal zit een vervolgopleiding met paardenonderwijs, dat is ook in die buurt. En 6 km boven Røros zit een paardrijschool, waar Tino en Loreena wekelijks les zouden kunnen krijgen. Geen slechte omgeving voor ons, denk ik. Maar goed, eerst maar afwachten wat het 2e gesprek volgende week oplevert.

Gisteren had ik een Piet en Lenie uit Nederland op bezoek. Zij zijn al een jaar of 6 bezig met emigratieplannen naar Noorwegen. Ze willen zich ook graag vestigen in Åseral, maar lopen ook tegen het krijgen van werk aan. Lenie heeft een hbo-opleiding in de verzorging en iedereen roept dat daar hier zo'n behoefte aan is. Maar als het puntje bij het paaltje komt, blijkt het dus heel moeilijk te zijn om aan een baan te komen. Ze baalde er best van en dat kan ik goed begrijpen. Verder waren ze niet erg positief over Placement. Placement bemiddeld alleen maar en voor de rest moet je er niks van verwachten. Dat is inderdaad ook onze ervaring. Maar het was erg gezellig dat ze er waren en om lekker nederlands te kletsen. Ze namen ook nog 10 doosjes kruidenthee voor me mee. Heerlijk! Kruidenthee is hier behoorlijk duur en hier in het dorp niet te krijgen. Ze hebben er alleen kamillethee.

Ik ben zojuist even naar het bejaardentehuis hier gefietst voor krukken voor Loreena. Ze heeft met zwemmen afgelopen maandag haar been uitgerekt of zoiets, want het doet erg veel pijn. Gisteren kwam ze om 12 uur al terug naar huis, omdat ze misselijk werk van de pijn en vandaag is ze thuis gebleven. Maar ze wil toch graag naar school, dus heb ik Arna gevraagd waar ik hier krukken kon lenen. Ze is nu aan het oefenen om er mee te lopen.

Aanstaande zaterdag gaan Tino en Loreena paardrijden in Lillesand. Ik kreeg van een nederlandse die daar woont dit adres door. 's Middags om 3 uur moeten we er zijn. Ze hebben er beiden erg zin in. Zien we het daar ook eens.

1 opmerking: