Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

dinsdag 27 september 2011

Besprekingen

Afgelopen zondag kwamen Piet en Lenie nog even langs en hebben gezellig meegegeten. Gisteren een saaie dag op school. Espen was er niet, in plaats daarvan was er een assistente. Een heel aardig mens, maar het betekende wel meer werken uit je boeken en minder gesprekken voeren. Ik merk dat ik veel leer van Espen, hij kan aardig kletsen en dingen uitleggen over de meest uiteenlopende onderwerpen. Ik begin nu veel meer noors te begrijpen als mensen tegen me gaan praten.

Vandaag hadden we 2 besprekingen, eerst met school en daarna met Arna en Øyvinn. Maar eerst hadden we een afspraak bij de dierenarts in Eiken, ruim een half uur rijden hiervandaan. We hebben de poezen laten vaccineren, want ze zullen in een kattenpension moeten als wij met de kerst naar Nederland gaan. Adiza en Luna in hun vervoersmand krijgen was geen probleem. En ook Schuddekop viel dit keer mee. Maar dat kwam omdat we een goed uitgedacht plan hadden om haar in haar mand te krijgen. We hebben gezorgd dat ze in de gang kwam te zitten, met alle deuren dicht. Ze kon geen kant uit en toen hebben we een deken over haar gegooid, haar vastgepakt en in haar mand geduwd. En klaar was Sara.

Om 11.45 uur hadden we een evaluatiegesprek op school over Tino. Hij vindt de lessen over het algemeen nogal erg saai, alleen de praktijklessen met Torleif vindt hij leuk. Aanstaande vrijdag komt de schoolbegeleidingsdienst (PPT) op school om o.a. over Tino te praten. Het plan is dan ook te wachten tot na de herfstvakantie om zijn rooster te veranderen. We zijn nu ook thuis begonnen met noors, kijken hoe lang hij en wij dit volhouden, haha. Misschien kunnen we hem zo motiveren om toch vooral bij noors goed zijn best te doen.

Om 14.30 uur werden we verwacht op het Rådhus voor een bespreking met Arna en Øyvinn. Het plan was om een soort praktijkplaats voor mij op school te regelen, maar we hebben afgesproken voorlopig daar mee te wachten, tot er zekerheid is over de baan in Røros. Verder vroeg Arna of ik mee wilde helpen denken over een soort gemeentegids. Ik had dat in de bespreking vorige week aangegeven, dat in Nederland gemeentes een gemeentegids hebben met daarin alle info over de gemeente, zoals de adressen van dokters, tandartsen, ziekenhuis, dierenarts, waar je met je afval heenmoet, bedrijven en verenigingen enz. Arna vond dat een goed idee en wil dat blijkbaar hier ook proberen op te zetten. Daar wil ik uiteraard graag mee mee helpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten