Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

maandag 2 juni 2014

Druk weekje

Vorig week was het een drukke week, want veel gewerkt. En dan bedoel ik niet alleen yogales geven, maar ook nog andere werkzaamheden. Maandagochtend was de laatste yogales voor gepensioneerden voor de zomer. De maandagavondlessen ben ik nu ook mee gestopt en er is alleen nog yogales op woensdagavond tot de 11e juni en dan is de studio gesloten tot september. In de zomer komt er bijna niemand naar yogales, iedereen gaat naar buiten: in de tuin of de bergen in. Ik kan ze geen ongelijk geven. De Noorse zomer is niet al te lang, dus van ieder zonnestraaltje moet volop genoten worden.

Dinsdag heb ik een leeg huis helemaal schoongemaakt, zodat het weer opgeleverd kon worden. Ik ben er 5 uur mee bezig geweest. Ook woensdag was een schoonmaakdag, dit keer voor de gemeente. Eerst een ruimte in de Dølmotunet. De Dølmotunet is eigenlijk een oude boerderij die nu als museum gebruikt wordt. De hooizolder is omgebouwd tot een soort feestzaal met bar en stoelen, tafels en banken. Vanaf 1 juni is het museum open voor het zomerseizoen. De hooizolder was gehuurd door mensen, wiens dochter afgelopen konfirmasjon heeft gedaan. Een belangrijk gebeuren hier. Op 15-jarige leeftijd wordt er een soort van belijdenis gedaan. Een heel feest, waar vaak veel geld mee gemoeid is. Kosten noch moeite worden bespaard om er een hele happening van te maken.
Na het schoonmaken van de zolder (låve) was het de beurt aan een nieuw gebouwtje tussen de Dølmotunet en de school. Ook dit was afgehuurd voor een konfirmasjonsfeest. En daarna nog de vrijetijdsclub in de oude school, die die avond voor het eerst in 2,5 jaar weer geopend werd. Totaal 6 uur schoonmaken.

Gelukkig was het donderdag Hemelvaartsdag, dus even relaxen. Lekker genoten van het mooie weer en nog een klimmetje naar boven gedaan, dwars door het bos, langs een watervalletje, met als beloning een mooi uitzicht.
Begin van het watervalletje onderaan.



Het watervalletje bovenaan.

Bovenaan had ik uitzicht op Øvre Tallsjøen, het meer achter ons huis, en Nedre Tallsjøen, wat dichter naar Tolga ligt.




Vrijdag heb ik van 10 tot 17 uur gewerkt in de bloementent in Tynset. Door het prachtige weer hadden de mensen zin in bloemen kopen, dus het was behoorlijk druk. Ik heb me geen moment hoeven te vervelen.

De bloementent in Tynset.




Zaterdag moest ik om half 9 bij Malmplassen in Tolga staan. Daar werd ik opgepikt door Thor Arne, de bloemenbaas, en zijn we naar Røros gereden om daar bloemen en planten te verkopen. Zo heerlijk warm het weer de afgelopen dagen was, zo koud was het zaterdag. Er stond een koude noordwesten wind en het is niet warmer geweest dan een graad of 6. Brrr, dat viel even tegen. De verkoop was ook veel minder dan normaal. Om half 6 was ik weer bij Malmplassen. Zondag ben ik op verzoek van Thor Arne nog naar Tynset gegaan om daar alles weer een beetje op te ruimen. Ik ben samen met Tino gegaan en we zijn 2 uur bezig geweest. Daarna bij Aud Mary en Magnar langs om de sleutel terug te brengen. Daar kregen we lekker taart, want Magnar was een dag eerder 74 geworden. Na een smsje naar Matjo, kwamen hij en Loreena ook taart eten en zo werd het een gezellige middag. Het weer was ook weer opgeknapt gelukkig.

Vandaag even een dagje vrij. Vanmiddag nog met Loreena naar Tynset gereden. Ze had van de dochter van Aud Mary een festdrakt gekregen voor het examenfeest, maar daar zat nog geen blouse bij. Helaas konden we er geen vinden in Tynset, dus doet ze die van mij aan. Maar wel gezellig een ijsje gegeten en we kwamen ook Aleida nog tegen, waar we gezellig mee hebben zitten kletsen op een bankje in de zon.

Verder zat er vorig weekend ineens een jonge kater bij ons op de veranda te miauwen. Het bleek een erg schattig en krols katertje van een jaar te zijn. De volgende dag zat hij er nog. We hebben foto's van hem gemaakt en op Facebook gezet. 's Avonds kwam de buurman langs. Hij had de eigenaren gevonden. Na een belletje naar hun door de buurman, kwamen ze na een half uurtje Kaizer (zo heette het katertje) ophalen. Iedereen weer blij. Maar vanochtend zat meneertje weer voor de voordeur. Waar hij nu is, weet ik niet. Misschien is hij weer opgehaald of misschien ligt hij te slapen in de stal. Even afwachten.

Katertje Kaizer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten