Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

vrijdag 6 december 2013

Concert, elanden en heel veel sneeuw

Het adventsconcert zondagavond ging goed. Volgens onze dirigente zelfs beter dan het concert van vrijdagavond. We moesten om half 7 bij de kerk in Tolga zijn, dus ben ik om 6 uur vertrokken om eerst Hein op te halen. Het had de hele dag flink gewaaid en gesneeuwd en toen ik wegging, sneeuwde en waaide het nog steeds. Matjo ging ook om 6 uur weg, om Tino terug naar Alvdal te brengen. Daarna is hij gelijk naar de kerk in Tolga gereden, om ons te kunnen horen zingen.
Toen Hein en ik bij de kerk aankwamen, ontdekte ik dat ik mijn schoenen thuis had laten liggen. Ik had namelijk mijn grote sneeuwlaarzen aan, onder mijn lange zwarte rok. Geen gezicht. Dus ben ik door sneeuw en stormgeruis maar weer terug gereden. Ik was om 10 over 7 weer in de kerk en het bleek dat ik weinig gemist had. Er was zelfs nog niet ingezongen. Om 8 uur stonden we in de startblokken voor het concert. Er was iets minder volk dan vrijdagavond, maar dat mocht de pret niet drukken. Halverwege het concert zag ik dat het gestopt was met sneeuwen.

Toen ik maandagavond terugreed van de yogales via de oude weg van Tolga naar Vingelen, stonden er ineens 2 elanden midden op de weg. Gelukkig reed ik niet hard, ik kwam net door een bocht, dus kon ik makkelijk stoppen. Ze stonden 50 meter bij me vandaan. Ik ben maar even gestopt en heb gewacht tot ze zelf de weg afgingen. Je weet het maar nooit met die beesten, ze kunnen ineens onverwachte bewegingen maken en als je pech hebt, landt er eentje boven op je auto. Eland dood en auto total loss. Gelukkig vonden ze het grote licht van mijn koplampen nogal irritant en gingen ze al snel het bos weer in, zodat ik weer verder kon rijden. Het blijft toch altijd leuk, om zoiets mee te maken.

Dinsdagmiddag is Matjo naar Oslo vertrokken, waar hij woensdag moest zijn voor zijn werk. Loreena en ik hadden het rijk voor ons twee. Ik ben 's avonds niet naar de koorrepetitie geweest. Ik kan merken dat de dagen erg kort zijn nu. Rond 9 uur is het eindelijk een beetje licht en om 3 uur 's middags wordt het alweer donker. Na een nacht met slecht slapen, voelde ik me woensdagmorgen als een uitgewrongen vaatdoek. Ik ben toch maar naar Tolga gereden voor het geval er een gepensioneerde voor de yogastudio zou staan. Dit was echter niet het geval, waarna ik naar Hein en Danielle ben gegaan voor een kop koffie. Volgens Danielle zag ik er ook een beetje uit als een uitgewrongen vaatdoek. 's Middags maar even gaan liggen, want 's avonds moest ik toch nog een yogales geven. Gelukkig voelde ik me wat beter en de yogales ging verder prima. Dit keer geen elanden op de weg toen ik terugreed. Matjo was ondertussen ook weer thuis.

Donderdag maar even een dagje vrij genomen, geen meubels opgeknapt dus. Maar wel 4 vliegtickets geboekt voor mijn zus en haar kids. Want die komen van 28 dec. t/m 4 jan. hierheen! Helemaal supergezellig, oud en nieuw vieren met zuslief en de neven en nichtje. Iedereen heeft er erg zin in. Nu proberen of ik hier en daar skies kan lenen, zodat we met z'n allen kunnen gaan langlaufen. Van een buurvrouw kan ik in ieder geval skies lenen voor mijn zus. Nu de rest nog (skischoenen maat 41, maat 43 en maat 35, 2 paar skies voor lengte 1.80 m en nog een paar voor denk ik lengte 1.40 m).

Vandaag voelde ik me gelukkig weer een stuk beter. Het sneeuwde en waaide weer behoorlijk, wat toch ongewoon is hier. De afgelopen 2 jaar hebben we dat toch niet zo gehad, zo vroeg al zoveel sneeuw en ook zoveel wind. Op de veranda ligt inmiddels een behoorlijk pak:

Let it snow, let it snow, let it snow.

Rond half 12 ben ik weggereden richting Tynset, na eerst mijn autootje van een laag sneeuw verlost te hebben en een beetje uitgegraven te hebben. Eerst wat kerstinkopen gedaan en toen was inmiddels Tino gearriveerd, die me mee kon helpen met de rest van de boodschapen. Rond 3 uur waren we weer thuis. Nu weer even gedaan met de rust, want we worden, zoals elk weekend, getrakteerd op muziek van Metallica en Volbeat. Leve de heavy metal en leve Tino :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten