Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 7 september 2013

Weer een huis vol gezelligheid

Het was inderdaad erg rustig afgelopen 4 dagen, zo zonder de kinderen. Woensdagochtend ben ik naar Tolga gereden, voor het geval er ineens gepensioneerde mannen voor de deur van de yogastudio zouden staan. Met ingang van  het winterseizoen biedt ik nu ook yoga voor gepensioneerde mannen aan op woensdagochtend. Er kwam deze woensdag helaas nog niemand op af. Dus heb ik de ramen maar eens gezeemd, want dat was ook hard nodig. Daarna ben ik bij Hein en Danielle langs geweest in de werkplaats voor een kop koffie en een goed gesprek. 's Avonds kwam er wel heel veel volk af op de yogales: welgeteld 1. Nou ja, die had dus het geluk dat ze een privéles kreeg en voor mij ook weer goed om er weer rustig in te komen. Verder nog een paar foto's genomen van de studio. Ik heb het een en ander verplaatst en het schilderij dat ik van Ilona heb gekregen, opgehangen.




Donderdag heb ik de fiets gepakt (de mountain bike van Loreena) en ben naar Olaberget gefietst. De heenweg was goed te doen, niet te veel omhoog. Bij Olaberget ben ik weer blauwe bessen gaan plukken, weer een kilo. Daarna terug gefietst naar huis, en dat viel een beetje tegen. De weg terug liep wat meer omhoog en ik kon merken dat ik al heel lang niet meer gefietst had. 's Avonds zijn Matjo en ik nog een eindje gaan lopen helemaal aan de andere kant van Vingelen. We kwamen nog een mooi plekje tegen voor volgend jaar zomer: erg rustig en heel idyllisch aan een rivier. Onthouden dus.

Vrijdagmiddag om kwart over 1 kreeg ik een smsje van Loreena dat ze onderweg was. Om half 2 was zij (en ik ook met de auto) in Tolga. Ze was behoorlijk moe en had flink last van haar enkels. Maar ze had het wel leuk gehad, leuker dan ze van tevoren had gedacht. Tijdens het wandelen waren de verhoudingen onderling in de klas goed, maar in de hutten was het weer als vanouds: kliekjes. Gelukkig staat Loreena er, sinds ze terug is uit Nederland, er nu anders in. Ze is niet meer op zoek naar een vriendin en probeert nu gewoon haarzelf te zijn.

Ze had met haar iPhone een heleboel foto's gemaakt. Hieronder een kleine selectie:










Matjo en ik hebben plannen om volgend jaar zomer ook een rondje Rondane te doen, en zowel Tino als Loreena hebben nu aangegeven dat ze ook meewillen. Behoorlijk verrassend moet ik zeggen, en ook heel leuk. Maar goed, dat is volgend jaar, en dan zien we wel hoe we er dan voor staan.

Ondertussen heb ik de laatste geplukte bessen ook weer verwerkt en heb ik nu 5 grote potten en 1 klein potje bosbessenjam in de koelkast staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten