Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

dinsdag 10 september 2013

Hummelfjell

Het is nog steeds mooi weer. De temperaturen beginnen iets te zakken, het is nu een graad of 15,16, maar nog steeds zonnig. Vanochtend reed er een gevaarte voorbij ons huis, die de bermen aan het maaien was. Misschien een voorbereiding voor het plaatsen van de reflectorstokken? Die zullen 1 dezer wel weer geplaatst worden, want het is 's avonds weer behoorlijk donker. Toen we afgelopen zondag richting Hodalen reden, zagen we dat ze daar al langs de weg stonden. Een reflectorstok is een rode kunststofstok met bovenaan een reflectorsticker o.i.d.

Afgelopen zondag zijn we gaan lopen op de Hummelfjell. We zijn in Hodalen begonnen. Vorig jaar heb ik samen met Evelien een stuk gedaan, nu dus samen met Matjo. Het weer was in ieder geval een stuk beter! Heerlijk zonnig en niet koud. Behalve bovenin dan, want daar stond een wat koude wind. We zijn niet helemaal tot aan de top gekomen. Dat bleek nog net iets te ver te zijn voor me. Ik merkte het wel goed dat ik een aantal weken geen bergjes opgelopen was, want het ging hier en daar wat moeizaam. Als we volgend jaar 4 dagen in Rondane willen gaan lopen, zal ik toch moeten oefenen vantevoren. Maar goed, zoals gezegd, we hadden prachtig weer, waardoor de herfstkleuren prachtig tot hun recht kwamen.











Er stonden nog erg veel blauwe bessen langs de Fjellveien, het pad dat de Hummelfjell op gaat. Ik werd er helemaal hebberig van, maar ik had de bessenplukker niet bij me, dus moest ik het doen met hier en daar een handje vol. Lekker!
Blauwe bessen genoeg!
Ook van deze bessen waren er genoeg. Ze zijn niet zo lekker als de blauwe bessen, maar ze zitten propvol antioxidanten en je kunt er lekker sap van maken:


Loreena heeft gisteren haar 2e zangles gehad en dat ging weer lekker. Ze vindt het duidelijk erg leuk. A.s. donderdagavond gaat ze voor het eerst meespelen met het Tolga-Os Janitsar, het orkest van Tolga.
Ik had gisterenavond 2 klantjes bij de yoga: degene die vorige week een privéles had en een nieuwe mevrouw. Het bleek May-Britt Mitrovic te zijn. Zij heeft voor ons in dit huis gewoond. Ze komen uit Duitsland, wonen hier al ruim 11 jaar en haar oudste zoon zit bij Loreena in de klas.

Vanavond is het oudervergadering op school. Matjo en ik gaan er allebei naar toe, want ik denk dat er best belangrijke info gegeven wordt i.v.m. het examenjaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten