Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

donderdag 26 september 2013

Eerste sneeuw

Hein en Danielle zijn weer terug uit Brazilië, dus de dagelijkse gang naar Julia en Sjors zit er weer op. Ze brachten een leuke, toepasselijke raamhanger voor me mee als bedankje.

Gisteren viel hier natte sneeuw en de Hummelfjell is inmiddels helemaal wit.
Deze foto is gemaakt door Sindre Riis, een Noor die tussen Tolga en Vingelen in woont:


Ook in Kåsa en Øversjødalen heeft het gisteren gesneeuwd. Waarschijnlijk is ondertussen alles weer gesmolten, maar het wel vroeg dit jaar, die sneeuw. Er wordt hier gezegd dat bij de 3e keer sneeuw, de sneeuw blijft liggen voor de rest van de winter.

Sneeuw in Kåsa, foto van Dennis van Leur.

En sneeuw in Øversjødalen, foto van Tove Klokkervold.
Hier in Vingelen ligt nog geen sneeuw. Vandaag konden we genieten van heerlijke zonneschijn bij een graad of 6, 7.

Matjo heeft de afgelopen 3 dagen in Nederland gezeten voor zijn werk. Samen met 9 collega's hbeen ze het verkooppunt in Etten-Leur bezocht. Daarna zijn ze naar hotel De Keizer in Breda geweest, waar ze hebben overnacht. Ze hebben gegeten in restaurant De Kolonie op de markt. Woensdag zijn ze in het hotel gebleven en hebben daar een interne cursus gehad. Tegen het eind van de middag zijn ze naar Amsterdam vertrokken. Daar heeft Matjo, die als reisleider fungeerde, ze meegenomen naar de Jordaan en ze zijn ook nog bij De Walletjes geweest, wat de cheffin van Matjo nogal shockerend vond. De mannen vonden het wel interessant, geloof ik. Vanmiddag (donderdag) om 15 uur was hij weer thuis.

Verder gaat alles zijn gangetje. Langzaam maar zeker komen er meer yogaklantjes. Verder staat er na de herfstvakantie een meditatiecursus op het menu. Ik heb inmiddels 2 aanmeldingen en 2 mensen die misschien komen. Ik ben weer begonnen met het maken van sierkussenovertrekken voor de kerstmarkt op 16 november in Øversjødalen. En ik ben bezig met de keukenkastjes van een nieuw kleurtje te voorzien. Langzaam maar zeker wil ik het hele huis onder handen nemen, want de meeste dingen (deuren, trap e.d.) zijn erg lelijk geverfd. Ik hoef me de komende tijd dus niet te vervelen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten