Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

maandag 16 september 2013

Lokal Matdag en verjaardagsvisite

Afgelopen zaterdag was het weer Lokal Matdag in Tolga. Dit jaar voor de 3e keer. Er waren dit keer minder stands dan vorig jaar, ik heb gehoord 30 stands dit jaar tegen 45 vorig jaar. Het weer was helaas ook wat minder. Vorig jaar was het koud, maar wel zonnig. Dit jaar was de temperatuur hoger, maar het was bewolkt en grijs en 's middags begon het een beetje te regenen. Maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken.

Sneppen had, net als vorig jaar, weer een koorcafé in de Dølgarden, één van de boerderijen in Tolga. Op de erven van diverse boerderijen stonden stands met allerlei lekkere etenswaren. De leden van Sneppen hadden weer allerlei heerlijke koeken en taarten gebakken, die in de stand verkocht werden. Ik had een dienst van 12 tot 14 uur. En natuurlijk werd er weer gezongen. We hadden de opdracht gekregen om in "ouderwetse" kleding uit rond 1700 te verschijnen. Tja, hoe kom je daaraan? Dus mijn zuid-bevelandse klederdracht maar weer voor de dag gehaald. Dit keer met werkschort voor en zonder kap en geplooide sjaal, maar met wollen shirt eronder. Dit was het resultaat:

Zeeuws boerenmeisje in Tolga



Matjo, Tino en Loreena kwamen ook even kijken.


We hebben weer lekker veel kaffe og kake verkocht, dus de koorkas is weer lekker gespekt. Om 15 uur was het allemaal zo'n beetje afgelopen. Ik kwam nog een nederlandse dame tegen, die al 30 jaar in Noorwegen woont. Ze woont nu in Oslo en was een bekende van 1 van mijn yogaleerlingen. Nog even gezellig met haar staan praten en toen weer terug richting Vingelen. Eerst langs Julia en Sjors. Julia kwam blij aanrennen toen ik mijn auto op het erf zette.

Zondagmiddag hadden we visite voor de verjaardag van Loreena. Remco, Eleonie en de kids arriveerden eerst en kort daarop Peter en Ingrid. Loreena kreeg leuke cadeau's van allebei en er volgde een gezellige middag. 's Avonds zijn we bij de buren op bezoek geweest, want de buurman is vandaag 56 jaar geworden. Er waren nog 2 families: de broer van de buurman met zijn vrouw en de broer van de buurvrouw met zijn vrouw en 3 dochters. De buurvrouw had 3 taarten gemaakt en daar moesten we van alledrie een stuk eten. Eerst ging de eerste taart rond, toen de 2e en toen de 3e en als je zin had, kon je nog een stuk pakken. Pffff, we zaten helemaal tjokvol en kregen, toen we om 21.15 uur naar huis gingen, een behoorlijke suikerdip van al die zoetigheid. Even genoeg taart gegeten voorlopig.

Toen ik vanochtend naar Tolga reed, kwam ik achter een grote kudde schapen te rijden. Alle dieren worden in deze tijd vanuit de bergen weer naar de stallen gehaald. Tove, de vrouw van de broer van de buurman, vertelde gisterenavond dat ze zaterdag de koeien uit de bergen hadden gehaald. En ik zat dus nu achter een grote kudde schapen, die door een man met een border collie en een mevrouw tevoet, een auto die erachter reed en nog iemand die voor de kudde uit liep, naar de stal werden gebracht. Leuk om te zien hoe dat in zijn werk gaat met zo'n schaapshond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten