Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

vrijdag 21 februari 2014

Weekje cursus in Nederland

Maandagavond kwam Evelien op visite. Eerst wat gedronken in de hotellobby (ik een lekker rosébiertje, ik moest het er even van nemen, met die goedkope alcoholprijzen in Nederland). Daarna heerlijk gegeten en uitgebreid bijgekletst in het restaurant.

Dinsdag weer cursus. We waren maar met z'n tweëen, omdat er een groep van 8  mensen doorgeschoven waren naar een maand later. Hans, de cursusleider, heeft de cursus toch door laten gaan, omdat ik helemaal speciaal uit Noorwegen kwam. Erg aardig van hem! Maar we vonden het beiden helemaal niet erg dat we met z'n 2en waren. Aangezien we beiden al veel energiewerk gedaan hadden, schoten we door de lesstof heen. Dus rond half 4 dinsdagmiddag waren we eigenlijk al helemaal klaar. Ik ben op de fiets naar het centrum gereden en heb daar allemaal lekkere kruidentheetjes gekocht bij het Rozemarijntje en nog wat boodschappen gedaan (2 flessen wijn, 1 kriek, 2 radler, 2 pakken roze koeken, 2 pakken hagelslag en 6 minipakje yogo). Met een volle tas achterop ben ik door het voor mij nu drukke verkeer weer teruggereden naar het hotel, waar ik zonder kleerscheuren weer aankwam. Fietsen verleer je niet zomaar, hahaha. Voor de goeie orde: in Noorwegen fiets ik bijna niet. We wonen aan een gravelweg, die nogal op en neer gaat. Dus je moet sowieso op een mountain bike en ik houd helemaal niet van tegen een bergje op fietsen. Dat doe ik liever lopend. 's Avonds kwam een oude vriendin langs, die ik al 24 jaar niet meer gezien had. We hebben wel contact via Facebook. Het was alsof die 24 jaar helemaal wegviel. Bijna dan, want er was natuurlijk veel gebeurd met ons beiden in die 24 jaar. Na 2 uur kletsen is ze weer terug naar huis gereden. Marjolein, het was gezellig!

Woensdag kregen we nog een kleine greep uit de cursus Jassentechniek. Ik heb de cursus Jassentechniek Healing therapeut gedaan en dat is toch anders dan de cursus Jassentechniek. Maar omdat we al zo snel klaar waren met de 1e cursus, kregen we nog de belangrijkste punten uit de andere cursus mee. Helemaal goed!
Ik heb het woensdagavond rustig gehouden. Tussen de cursus door heb ik ook het schaatsen op de Olympische Spelen kunnen volgen op de Nederlandse tv. Leuk aan de ene kant, aan de andere kant vind ik de Noorse commentatoren wel wat enthousiaster als de Nederlandse.

Donderdagochtend ben ik door Marijke (mijn medecursiste) en haar man opgehaald en naar het station gebracht. Eerst met de trein naar 's-Hertogenbosch en vandaar rechtstreeks naar Schiphol via Utrecht CS. Het stuk van Den Bosch naar Utrecht moest ik staan. Vanaf Utrecht kon ik gelukkig zitten. Het viel me op dat mensen wel heel erg met zichzelf bezig zijn. Een zwangere vrouw moest zelfs vragen of iemand zijn spullen weg wilde halen, om te kunnen zitten. En iedereen zit maar met z'n snufferd in z'n mobieltje, geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren.
Ik was ruim op tijd op Schiphol. Het vliegtuig vertrok ook netjes op tijd, om half 3 en rond kwart over 4 stonden we bij de gate op Gardermoen. Ik had ruimschoots de tijd, want ik had de trein van 7 uur geboekt. Ik wist niet zeker of ik de trein van 5 uur wel zou kunnen halen. Als je hier van te voren boekt, is dat goedkoper, maar je kan dan ook alleen maar met die bepaalde trein mee. Als je een trein vroeger of later wilt, zul je dus een nieuw kaartje moeten kopen, wat dan gelijk weer een stuk duurder is. Dus moest ik 2 uur wachten. Mooi tijd om het cursusmateriaal een beetje door te nemen, onder het genot van een kop heerlijke koffie bij Starbucks.

Toen met de trein naar Hamar (1 uur rijden) en daar overstappen naar Tolga. Om 23.15 uur kwam ik in Tolga aan, waar Matjo al op me stond te wachten. Het sneeuwde lekker, dus dat was leuk thuiskomen.

Op de weg naar ons huis zagen we het laatste stuk dierensporen op de weg. Je kon zien dat ze erg vers waren. We dachten eerst een hond, maar we zagen geen voetstappen van mensen. Een eindje verder zagen we een das midden op de weg lopen! Zo'n dier dus:






We zijn maar even gestopt om hem verder te laten gaan. Hij liep voorbij Haugli de weg verder af. Heel bijzonder!

De cursus Jassentechniek Healing Therapeut en het stukje cursus Jassentechniek waren de moeite van de lange reis dubbel en dwars waard! Ik kan hier lekker mee aan de slag en ik hoop met deze techniek hier een praktijk op te kunnen zetten.
Voor iedereen die nieuwsgierig is geworden naar deze techniek, hier de link: www.jassentechniek.nl of www.jackettechnique.com.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten