Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

maandag 17 februari 2014

De reis naar Nederland

Afgelopen zaterdag hadden we nog bezoek van Ger en Gerda uit Håltdalen. Erg gezellig weer en we hebben weer heel wat bijgeleerd over de cultuurverschillen op het werk tussen Noorwegen en Nederland. Maar daarover in een andere blog meer.

Gisterenochtend zijn Matjo en ik om 4 uur ons bed uitgerold. Om kwart voor 5 zaten we in de auto richting Gardermoen. Ik wilde eerst met het vliegtuig van Røros naar Gardermoen vliegen, maar het enige vliegtuig die dag vertrok pas om half 3 's middags. En het vliegtuig naar Amsterdam vertrok om 12 uur vanaf Gardermoen. Ook de trein ging nog niet zo vroeg. Het had misschien gekund met de trein van half 5, dan was ik om 11 uur op Gardermoen geweest. Maar ik neem liever het zekere voor het onzekere en ben graag ruim op tijd op het vliegtuig. Dus heeft Matjo me gebracht. Erg lief van hem.

We waren om kwart voor 10 op Gardermoen. Eerst even koffie gedronken, want de bagagebalie was nog niet open. Ik had de dag ervoor thuis al ingecheckt en de instapkaart uitgeprint. Erg handig. Om 10 uur was de balie open en heb ik mijn bagage afgegeven. De wachttijd voor de douane viel mee, maar een kwartier :-) Het vliegtuig was op tijd en om 10 voor half 12 konden we aan boord. Doordat alles lekker snel verliep, vertrokken we iets voor twaalven en waren we 10 over half 2 bij de gate op Schiphol. Ook daar verliep alles lekker vlot, ik hoefde niet lang te wachten op mijn bagage. En daardoor kon ik de trein richting Den Bosch van 14.17 i.p.v. 15.17 nemen. In Den Bosch heb ik de cursusleider gebeld. Hij zou me op komen halen van het station in Oss en me naar het hotel rijden. Gelukkig was het voor hem geen probleem me wat vroeger op te komen halen. Dus was ik om 4 uur in het hotel.

Ik verblijf in hotel De Naaldhof, wat aan de rand van Oss ligt. Mooi hotel, kamers mooi ingericht, mooie eetzaal. Ik moet alleen wennen aan het lawaai hier. Waarschijnlijn ligt dit hotel volgens Nederlandse maatstaven erg rustig, maar ik hoor continue autogeruis op de achtergrond. Ben ik niet meer gewend, na 2,5 in de stilte te hebben gewoond :-)

Straks ga ik mijn huurfiets ophalen en dan fiets ik gezellig naar de cursuslocatie, waar ik om 10 uur moet zijn. Vanavond komt Evelien, gaan we gezellig eten en bijkletsen. En als het goed is komt er morgenavond een oude vriendin, die ik al 20 jaar niet meer gezien heb, maar wel contact mee heb via Facebook. Wordt vast allemaal heel erg gezellig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten