Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zondag 8 augustus 2010

Nog een week!

Volgende week is het zover: dan zijn we onderweg naar Noorwegen! Ik ben zo benieuwd hoe het daar is!
Een week of 2 geleden hebben we onze cv's en gezinspresentatie in het engels doorgemaild naar Placement. Ik had contact me ze opgenomen met wat vragen over een zorgboerderijen in Noorwegen. Toen ik vertelde dat we misschien in Noorwegen zo'n zorgboerderij willen gaan beginnen en dat we van 15 t/m 26 augustus een paar projectgemeentes willen gaan bezoeken, werd ons gevraagd of we onze cv's en een gezinspresentatie in het engels naar ze wilden mailen. Natuurlijk wilden we dat!

Wat ons nu heel duidelijk is, is dat we eerst de Noorse taal goed onder de knie moeten krijgen. Ik ben nu bezig met een cd-rom van Eurotalk, de Beginners+ cursus. De beginnerscursus heb ik inmiddels al gedaan. In september wil ik contact opnemen met Noorsonline voor de intensieve cursus van een week. Dat is 5 dagen achter elkaar, 6 uur per dag noors leren.

En wat er verder gaat gebeuren: we zien het wel. We zijn maar alvast achterstallig onderhoud aan ons huis aan het doen, voor het geval we het in de verkoop gaan zetten. Dus veel schilderen en een vriend van ons heeft hier en daar het nodige timmerwerk voor ons gedaan. En mocht het hele avontuur van emigreren niet doorgaan: dan heb ik een huis waar als het achterstallig onderhoud aan is gedaan en wat helemaal keurig is opgeruimd!
Op de foto zie je het gezellige straatje waarin ons huis staat. Ons huis zie je rechts, waar de in het blauw geklede persoon voor staat. Een leuke en knusse twee-onder-een kap woning uit 1993.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten